• Taylor

Blå klänning till svarta strumpbyxor?

Har precis köpt en blå vardagsklänning som drar en aning åt det mörkblå hållet, dock syns det tydligt att den är blå och inte svart.

Jag skulle gärna vilja använda den redan nu men funderar på om jag "kan" ha den till ett par svarta strumpbyxor? Jag har alltid fått lära mig att blått och svart modemässigt inte går ihop. 

Dock vet jag inte vad jag annars skulle använda. Har ingenting emot hudfärgade strumpbyxor men det känns helt fel under denna årstid. Jag vill helst inte ha någon annan färg än svart eller hudfärg på strumpbyxorna.

Så, för att runda av dagens i-landsproblem: Vad tycker ni?

• Svar på tråden Blå klänning till svarta strumpbyxor?
  • Sandra2015

Jag tycker absolut att du kan ha det. Ta på dig, kolla hur det blir och tycker du det är fint så ha det. Jag tycker att blått och svart är snyggt tillsammans.

• BuoBä

Riktigt mörkt marinblått kombinerat med svart kan se ut som om man försökt matcha men misslyckats. Alla andra nyanser av blått tycker jag funkar med svart.

• aleydis

Jag brukar ha mörkblått med svart :). Men kanske inte super super mörk blå. Annars grått? Det är ju till vardags, hade inte brytt mig så mkt

• Duckan

Jag har inte vant mig vid svart och marint ihop så jag hade helt klart köpt marinblå strumpbyxor.

• svärdslilja

Vad ska jag säga om detta avgörande I-landsproblem mer än att blå till svart är elegant och stiligt och en förekommande färgkombination i min outfit. Om det är modemässigt spelar mindre roll, anser jag.

Var glad och drick varm choklad
  • Seven Costanza

Blått och svart tillsammans är inne just nu så jag hade absolut kört på svarta strumpbyxor. Marinblå strumpbyxor känns enligt mig (31 år) som något en äldre kvinna eller flygvärdinna använder, så om du inte arbetar i en väldigt konservativ bransch hade jag tagit svarta.

• Rani

Kör på det! Kolla i alla affärer och på TV hur de matchar så ser du att det där med att blått och svart inte matchar är förlegat. Detsamma gäller brunt och svart.

• Chicic

Svarta strumpbyxor funkar finfint! Tycker det är snyggare än att försöka matcha med blå strumpbyxor oxå, blir för mycket. Cognacsbruna boots kan va snyggt till, och kanske en tubscarves i en helt avvikande färg (rosa eller kanske senapsgul?).

• Moppan

Jag skulle egentligen föreslå marinblå eller grå om du inte vill ha hudfärgade. Annars kan du ju låta bli de ljusaste och ha mer mörka beiga eller bruna.

www.lindex.com/se/underklaeder/sockor-tights/strumpbyxor-leggings/6887246/Glansig-strumpbyxa,-20-denier/

www.lindex.com/se/underklaeder/sockor-tights/strumpbyxor-leggings/7252465/Strumpbyxa/

www.twilfit.se/strumpbyxor/stay_up/stay-up-sublim-voile-brilliant-dim-up-15-den-capri

www.twilfit.se/product/strumpbyxor/dim-strumpbyxor-sublim-volie-brilliant-15-den-poivre&p=1

Svar på tråden Blå klänning till svarta strumpbyxor?