Inlägg från: Griseknoen35 |Visa alla inlägg
  • Griseknoen35

Stämd på vårdnad och umgänge

Brumma skrev 2015-02-05 09:19:54 följande:
    Kontaktpersonen kommer att träffa barnet själv i början (med dig) för att bekanta sig med barnet.

Pappan ska inte träffa dig. Han ska träffa barnet.

Umgänge ofta rekommenderas i början. Precis som när barnet så småningom ska börja på förskolan. En inskolning är mellan en och två veckor. Barnet träffar personalen intensivt i korta perioder i början för att successivt öka. Efter en till två veckor lämnar man barnet hela dagar. Ett liknande sätt kan tillämpas vid uppstart av umgänge. Täta korta umgängen i början och successivt öka. Inom någon månad kan pappan ha kortare umgänge själv och efter ytterligare några månader kan övernattning testas.
    Bara tillägga att många förskolor har inskolningar på dagis med ettåringar där föräldern är med tre hela dagar och barnet lämnas själv redan dag fyra. Går ofta väldigt bra.
  • Griseknoen35
    Anonym (LagenÄrInteFörBarnetsBästa) skrev 2015-02-05 09:31:32 följande:
    Jag skulle ALDRIG lämna ett så litet barn på förskola.

"Går oftast väldigt bra" - är det även om barnet skriker och gråter sig hes när mamman eller pappan lämnar? - För mig är inte en sådan reaktion synonymt med "går väldigt bra".
    Nu var det inte frågan om vad du gör eller inte utan hur det faktiskt ser ut i verkligheten och där har väldigt många förskolor tredagars inskolning.
  • Griseknoen35
    Anonym (Hallo) skrev 2015-02-06 21:16:22 följande:

Om ni är snäll svara mina frågor

Eh dina frågor hör inte hemma i tråden. Skapa en egen tråd.
  • Griseknoen35
    Anonym (oops) skrev 2015-02-06 22:51:12 följande:
    Barn anses inte veta sitt bästa och umgänget går därför via föräldrarna... Läs på. ;)
    Det är barnets rättighet att ha umgänge med båda sina föräldrar. Föräldrar äger inte sina barn, föräldrar har inga rättigheter till barnet utan enbart skyldigheter.
Svar på tråden Stämd på vårdnad och umgänge