Anonym (mamma) skrev 2015-02-06 08:49:53 följande:
Det verkar som att ingen läst mitt inlägg om att HAN inte viljat ha med oss att göra! Jag har kontaktat honom men han har skitit i oss. Jag har bjudit över honom och han har totalignorerat det. Varför blir jag beskylld för att ha hållt honom utanför?? Lägg ner nu, snälla. Jag skrev här för att få råd och hjälp för jag har ångest över att sätta min dotter ensam i ett rum med två okända människor, det kan inte vara bra för något barn. Inte för att bli synad som person, dömd, utskälld och nedtryckt. Men det verkar vara endast såna personer som finns på familjeliv. Jag är ledsen över att de inte kan ha en normal kontakt när jag vet att vi KAN vistas i samma rum. Det här är bara dumheter.
Tycker du ska läsa lite av de bra inläggen som rekomenderar dig att agera proaktivt, dvs föreslå en lösning till familjerätt och domstol som dels ger pappan umgänge och dels stillar din oro.
Börjar pappan obstruerar vettig upplägg för mycket kommer det för eller senare slå tillbaka på honom.
Sen ska du mentalt förbereda dig på att det finns en stor sannolikhet att inom en överskådlig tid så kommer ert barn ha eget umgänge med sin pappa.