Skulle uppskatta era tankar
Hej!
Det här är mitt första inlägg... Tadaaa...
Jag har en lång (!) brokig resa bakom mig och för att inte skriva en A4 så kommer det lite kort här:
Jag har ett biologiskt barn som kom till oss mha insemination. I två års tid har vi kämpat för att få ett syskon (inseminationer och dyra ivf'er) men resultatet är bara ett missfall i tredje månaden. Jag är trött och sliten och känner sorg. Som säkert många kan känna igen sig i. I somras kontaktade vi kommunen för att parallellt med inseminationer (ivf'er har vi slutat med) påbörja en medgivandeutredning och om 1-2 månader är vi troligtvis godkända. Då ska vi också sluta med våra försök att bli gravida och satsa på ett adopterat barn.
Men jag känner mig vilsen i hjärtat. Nu står jag med ett ben hos sjukhuset och ett ben i adoptionssvängen. Hur tänkte ni när ni släppte tanken på det biologiska och bara körde på adoptionen? Hur mår man bättre?
Missuppfatta mig rätt, den dagen vi får hämta ett barn utomlands är ju lyckan total. Det är inte barnet i sig jag känner mig vilsen inför utan mer kampen jag tycks förlora. Jag har kämpat SÅ och förlorat. Hur får man hjärtat att känna sig nöjt och tryggt i sitt beslut att adoptera? Hur resonerade ni?
Väntetiden skrämmer mig så otroligt.
....ni som gjort liknande resor vet ju att till slut kretsar allt runt att få ett barn till. Hur släpper man detta och kommer över till "andra sidan"? Den sida man kan känna sig lycklig igen.
Jag är medveten om att jag har ett barn och bör känna lycka över det och tro mig, det gör jag. Jag kan titta på honom när han sover och börja gråta. Han är oändligt älskad.
Jag är bara så trött på att vara ledsen i själ och hjärta och undrar om nån funderat på samma sak och kommit på en väg till "ro".
Tack