Kompis som döper sitt barn till samma..
Måste fråga vad ni tycker om detta. Jag har en relativt ytlig bekant numera, men vi har umgåtts mkt tidigare både vi bara och med våra respektive då dom känner varandra också väldigt väl. Vi har fortfarande mkt kontakt via FB mm. Till saken, jag och min man har haft jätteproblem med att få barn. Vi genom gick Ivf och efter ett antal försök fick vi vår son. Jag bestämde redan innan jag blev gravid vad vår son skulle heta. Detta par har 2 barn sedan innan, och hon blev nu gravid med trean förra året. Ungen föddes förra året. Hon nämner inte ett ord till mig, trots att hon både ringt och chattat och mailat om att dom tänkt ge sitt barn samma namn som vårt barn(idag 14 år). Ett ganska ovanligt namn dessutom. Utan jag läser detta på FB, där hon skriver att bla bla... och ungens namn. Jag satte nästan kaffet i halsen, då ju det kändes jättekonstigt att hon inte sagt ngt överhuvudtaget.. Jag har en annan kompis, som fick tvillingar för några år sedan, två flickor. Den ena ville hon döpa till samma som jag heter. Detta sa hon till mig givetvis innan hon basuneradde ut detta.. Vilket kändes mer normalt. Så råd mig, är jag överkänslig eller är det stört beetende att inte ens nämna ngt om detta innan man får reda på det på FB?
Överkänsligt deluxe. Ett namn är ett namn och borde få brukas fritt.