Inlägg från: lövet2 |Visa alla inlägg
  • lövet2

Kompis som döper sitt barn till samma..

Du är överkänslig. Punkt.

• lövet2

En ytlig bekant ger sitt barn samma namn som din 14-åring har. Nej, det är inget du behöver informeras om i förväg. Om det vore t ex din syster som väljer samma namn, så hade det varit önskvärt om hon berättade det först, men nu var det en ytlig bekant. Överkänsligt av dig att haka upp dig.

• lövet2
    Isaflisa skrev 2015-02-04 00:04:02 följande:
    Jag tycker det är oerhört respektlöst. Hon har liksom funnits där i våra liv, våra respektive har jobbat ihop. Till saken hör att hon inte nämnt ngt om detta namn, deras två andra barn heter typiska gammaldags svenska namn. Mitt barn har ett internationellt namn som är ganska ovanligt. Måhända att han är 14 år, och vi inte umgås ättemkt. Men det blir ju onekligen lite konstigt att ses då ens barn heter samma?? Med 15 års åldersskillnad dessutom.. Man undrar ju om människan är obsest vid oss eller.. :(
    Men jisses! Alla får ju inspiration till namnval någonstans i från! Min yngste son har samma namn som grannens äldste son. Det skiljer 13 år mellan dem. Dock inspirerades jag faktiskt inte av grannens son, utan av en fotbollsstjärna som råkade ha samma namn.
  • lövet2
    Äppelpäppel1 skrev 2015-02-04 15:11:14 följande:
    Oj vilken hätsk ton, vilka besserwissrar det vimlar av härinne
    Det var väldigt snällt av dig att registrera dig som användare på FL bara för att hålla med TS i så många inlägg. Det uppskattar hon säkert (var hon nu befinner sig efter sin avregistrering).
  • lövet2
    Äpplepäppel skrev 2015-02-04 19:10:39 följande:
    Du är ett mycket observant kvinnofolk Lövet2 :) Inte konstigt att folk avregistrerar sig, vem som helst blir ju bortskrämd av såndsna som dig och dom andra ragatorna här inne. För övrigt, nej jag är inte medlem här.. Utan gästskriver. Och ser jag ngt som känns orättvist ingriper jsg såklart..
    Självklart är jag observant. Det ligger i min natur. Dessutom är det här ett ganska vanligt förekommande fenomen på FL.
Svar på tråden Kompis som döper sitt barn till samma..