Inlägg från: banerry |Visa alla inlägg
  • banerry

Kvinnor med stor rumpa får smartare barn

Hehe jag läste också detta! Jag Har inga barn själv men min mamma har ovanligt stor rumpa och jag är ovanligt smart ???? hehe! nä men seriöst så fick jag göra ett iq test när jag genomgick add-utredning och fick då långt över genomsnittet (endast ca 2,2 % har högre iq enligt skalan) men så har jag ju add också och det är ju inte så lätt att leva med alla gånger! Har lidit mycket av nedstämdhet också, ett högt iq betyder inte att man lyckas i livet det krävs andra egenskaper också! har t.ex. en vän som är Mensamedlem och det enda han gör är att röka på och gå hemma arbetslös....

Men en intressant teori, att det skulle vara omega-3-syran i baken som gör det ???? isåfall kanske det blir aktuellt i framtiden att äta omega-3 tillskott under graviditeten och amning.

• banerry

Ojj då , där det står en massa frågetecken ??? Ska det egentligen stå en blinkande smiley, vet inte vad som hände !

• banerry
    CarinaL26 skrev 2015-02-03 13:32:42 följande:

Jag är glad om det stämmer.

Cissi2801 skrev 2015-02-03 12:42:20 följande:

Det ska inte spela någon roll ifall en kvinna med stor rumpa får smarta barn....

Hur jävla dum får man vara???

Vad menar du med att det inte ska spela någon roll? Detta är bara en studie gjord i syfte att ta reda på om det finns något samband mellan mycket fett på rumpan hos mamman och hög iq hos barnen och enligt studien så fanns det ett samband, men vad det spelar för roll får var och en avgöra. Man kan heller inte säkert säga att det är såhär, det kommer nya studier hela tiden som försöker motbevisa varandra.

Tycker det är bra att det forskas om hjärnan, vi vet så lite om hjärnan och varje ny forskning som leder till ny kunskap om hur den fungerar och utvecklas anser jag är bra. Det är så många som lider av psykisk ohälsa nuförtiden och ju mer man vet desto bättre kan man hjälpa. Snart kanske man kan bota sjukdomar som alzheimer etc. !!
  • banerry
    sextiotalist skrev 2015-02-03 17:37:50 följande:

Jag skulle tippa på att föräldrarnas gener påverkar mer. Men om man ser på min mamma och moster. Moster stor rumpa och hennes barn hade det tufft i skolan. Min mamma smala höfter, vi behövde inte anstränga oss. Skillnaden, jag hade en superbegåvad pappa

Tror också det är mycket gener, men man behöver inte vara duktig i skolan för att vara smart! Det finns många personer som gjort viktiga upptäckter och betraktats som genier som haft dåliga eller bara medelmåttiga betyg i skolan. Jag har som sagt en iq över medel och har bara medelmåttiga betyg.
  • banerry
    Analoga skrev 2015-02-03 18:33:56 följande:

Bland det dummaste jag hört...!

Intressant att du väljer att avfärda det som det dummaste du hört utan att berätta varför. Du har säkerligen inte ens kollat upp studien, hur den gick till, vem som ligger bakom den, hur stor testgrupp, varför dom har kommit fram till att det finns ett samband osv.

Passar teorin inte in i din världsbild kanske ? Varför ska du annars avfärda något som dumt när du inte ens vet vad det handlar om?

En hypotetisk fråga : Om det skulle komma ny forskning som visar samband mellan fetma hos mamman och ökad risk för utvecklingsstörning hos barnet skulle du då också avfärda det som dumt med en gång?

Bara för att det handlar om intelligens blir folk så känsliga helt plötsligt. Det är väl ingen nyhet eller hemlighet att vissa är smartare än andra? Precis som att vissa är snyggare, snabbare, kreativare... atletiska än andra.
Svar på tråden Kvinnor med stor rumpa får smartare barn