• min hemlighet

5:2 recepttips

Hej

Jag har nyss startat med 5:2 och märker att jag har stora problem att hitta mat som håller mig relativt mätt (och glad {#emotions_dlg.djavulsk} ) på fastedagarna? Vad äter ni andra?
    Jag behöver äta mat två gånger om jag inte tränar och 2 måltider + mellis om jag tränar och på 500 kalorier blir det inte stor mängd....

Jag söker därför tips på kalorisnåla ingredienser och recept så jag kan laga mat som jag står mig på! Det är viktigt för mig! För jag kommer aldrig fortsätta om jag ska gå omkring och vara hungrig hela tiden....

mitt bästa recept hittills har varit: en hel ugnsgrillad tomat, ca 70 g ugnsgrillad kycklingfilé och sen fylla upp med ris till ca 150 kcal, det stod jag mig på ganska länge.

• Svar på tråden 5:2 recepttips
  • ebe91

Jag provade 5:2 för ungefär ett år sedan, till lunch åt jag ngt för ca 150 kcal och till middag en köttbit på ca 180g (230kcal) o sallad till det, brukade även göra en tzatziki på kvarg till. Ibland orkade jag inte äta upp hela middagen, o jag höll mig utan problem på det resten av dagen. Provade även göra med fisk, men det höll jag mig inte alls mätt på!

Svar på tråden 5:2 recepttips