Inlägg från: Mrs Moneybags |Visa alla inlägg
  • Mrs Moneybags

Samarbetssvårigheter pga religion

Nu har du ju valt av egen fri vilja att ha ett barn med en muslim. Då får du ta med i beräkningen att några av hans åsikter kommer att påverka er dotter.

Det finns ju ingen hälsomässig anledning till att äta fläskkött, så där skulle jag absolut ge mig om jag var du. Då är det viktigare att ta strid om slöja, kvinnans plats i samhället osv. 

Fläskkött är en bagatell i sammanhanget!

Men som sagt - du har valt detta liv åt din dotter. 

Exempel: jag har barn med en amerikan. Då får jag acceptera att det är viktigt för min man att lära min son spela amerikansk fotboll, baseball och äta glass i cocacola. Ingen av de sakerna tillhör mina intressen. 

• Mrs Moneybags
    Johan70 skrev 2015-02-04 01:38:43 följande:

Är du kristen, så kan du hänvisa till Bibelns regel om att det inte finns några "orena" djur eftersom de alla är skapade av Gud och att man därför får äta fläsk. Vill han göra religionen till en tvistefråga, så är det bra att kunna svara.

Det är inte vad Jesus sa.

Jesus sa att det är inte det som går IN i munnen som gör en människa oren, det är vad som kommer UT ur den, dvs sårande ord, falska löften osv.

Men nu verkar inte TS vara troende, så det har nog ingen betydelse vad Jesus sa eller inte sa
Svar på tråden Samarbetssvårigheter pga religion