Bo varannan vecka - som förälder?!
Hej!
Jag har läst och reflekterat, och visst är det så att vi många gånger ser problemen istället för möjligheterna här. Vi föräldrar ser till våra behov. Barnen har rätt till ett hem, och en skilsmässa är jobbig även för dem, om vi föräldrar är vänner och vill lösa det till det bästa är väl det jätte bra om vi kan lösa det genom att vi flyttar på oss och inte barnet. Sedan är det vårt ansvar att det blir ett "hem". Och detta ser jag som en tillfällig lösning och inte en bestående lösning. Till en början är det väl jätte bra att lösa det på detta sätt istället för att barnen ska rivas upp och från en dag till en annan tvingas vänja sig vid två boende, pendling kanske och annat som tillkommer i en separation. Låt barnen stanna i sin trygga miljö till att börja med. VI föräldrar får lösa vårt tills dess att saker och ting landat. Nytt boende fixar man kanske inte i en handvändning med dagens bostadsbrist och ekonomiska krav, det kan ta tid och då kanske inte det första boende man hittar är det som kommer vara det permanenta utan ett tillfälligt tills nästa.... ska barnen då behöva flytta flera gånger?! Nej tycker jag, det får vi föräldrar göra.
En annan tanke.... barn har mera saker som ska flyttas med och jag vet att det kan vara jätte stressigt för dem att inte veta vart fotbollskorna är... har jag glömt dem? blev de kvar hos pappa nu? Åh nej jag glömde snutten? Jag vill ha men mig cykeln till pappa.... Allt detta skapar stress hos barnen. VI föräldrar har bara våra kläder.....