• Donum

Bo varannan vecka - som förälder?!

Jag har varit anhängare till att föräldrarna flyttar på sig och inte barnet. Sedan kom jag i kontakt men en familjerätt att som noterat att i ett sådant arrangemang så blir det inte ett hem. Föräldrarna har sitt "mentala" hem någon annanstans och det fysiska rummet blir inte omhändertaget som ett hem annars bli. Följden blev att det som skulle vara barnets hem blev någon sorts förvaring som ingen kände sig hemma i, inte heller barnet. Så i teorin tycker jag att det låter bra, men i praktiken är jag tveksam.

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Litet My skrev 2015-02-15 03:53:13 följande:

Det låter väldigt logiskt. Samt att ju barnet egentligen inte "bor hos" någon av föräldrarna "jag bor i en lägenhet själv där mamma och pappa turas om att vara men jag bor inte hos någon av dem" om du förstår tänket.

Ja, det är förstås också en aspekt. Jag tycker det är en väldigt bra idé i teorin dock. :)
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Bo varannan vecka - som förälder?!