Hybrid Diet med shakes och LCD
Hej!
Jag har bestämt mig för att gå ner i vikt, och känner mig extremt motiverad.
Jag är trött på att låtsas som att allt ser bra ut och undvika kameror och speglar för att slippa se sanningen i vitögat.
Min bästa vän ska gifta sig om 6 månader och jag har fått äran att vara tärna. Där har vi min sockerbit! Jag ska banne mig känna mig vacker i min underbara klänning!
Jag har också fått diagnosen PSO för ett par veckor sen i samband med att vi vill ha ett till barn. I och med det produserar min kropp väldigt mycket "manliga hormoner" vilket gör mig till en hungrig kvinna (har fått förklarat för mig att det är orsaken till min matglädje). MEN viktminskningen skulle ju även kunna hjälpa mig med min PSO, även där har vi en morot!
Jag har nu påbörjat en Diet i form av måltidsersättning och lågkalorikost och jag undrar helt enkelt om det är någon som kan styrka min ihopsatta hybrid diet och kanske ge mig lite goda råd?
Jag är kvinna 27 år.
Vikt: 70 kg
Längd: 164 cm
Alltså en BMI på ca 26-27
Jag är otränad men har ett relativt "rörligt" arbete. Och promenerar med dotter dagligen. Och ska nu börja försöka lära mig springa ;) Jag kör lite intervaller hemma med hantlar, i den enklaste form (tror inte jag vet vad jag håller på med, men jag gör något i alla fall)
Målvikt: 55 kg (60kg till att börja med)
Min dag ser ut så här:
Frukost:
Måltidsersättning i form av pulvershake ca 200 kalorier.
Lunch:
det som serveras till resten av familjen vilket oftast är kyckling, korv, köttbullar, fisk. Sen äter jag enbart grönsaker till det (sallad, kål, broccoli, morötter, u name it) Men jag äter väldigt väldigt små portioner.
Middag:
Samma som lunch.
Jag äter ingen frukt, inga mellanmål och utersluter sötsaker, pasta, ris, potatis.
Men jag har ett annat litet ess i rockärmen som hjälper mig genomföra detta utan att lida.
efter varje måltid Kompliterar jag med diet fiber tabletter från apoteket (2 tabletter 3 gr/dag) Dom har en farligt bra effekt på mig och slår ut hungern och sötsuget helt. Jag blir inte mätt av dom så jag kan äta, men måste hålla kolla så jag inte äter för lite, vilket är väldigt lätt när man inte är hungrig och vill gå ner i vikt.
Jag äter även Burnx5 med Koffein för att få en bra start (jag är en riktigt morgon tröttis) och bränna lite extra när jag rör mig på jobbet. Men dom äter jag enbart på vardagsmornar. Så tar dom inte regelbundet under dagen då det känns som slöseri (kanske är slöseri ändå vad vet jag)
Sen äter jag även d-droppar, Multivitamintabletter och omega-3.
Men till min "oro" , Jag har börjat räkna ungefär på vad jag får i mig i matväg och det brukar inte bli mer en 600-800 kalorier om dagen. Förstår ju att det inte är hållbart i längden, men kan det här funkar som en "kickstart"? och när bör jag sluta med denna kickstart? Nu tänker väll ni "Men ät mer då pucko" Men jag är rädd att jag sabbar min viktnedgång om jag skulle trycka i mig kanske 1000-1300 kalorier om dagen. Jag hade tänkt att aldrig gå tillbaka till snabba kolhydrater utan helt enkelt bara öka volymen på mina kött och grönsaks portioner när jag känner mig nöjd med min vikt.
Men seriöst nu, kommer det här att funka eller kommer jag göra mer skada en nytta? Någon som provat detta och fått det att fungera?