Inlägg från: Anna198407 |Visa alla inlägg
  • Anna198407

Tips på hur ni får er bebis att somna på kvällarna

Min son är visserligen bara 1 månad gammal så jag vet att han inte har något hum om rutiner än men jag skulle vilja ha lite tips och råd om hur andra gör under kvällstid för att försöka få den lille att somna ?

Nu har vår lille dock lite magont vilket inte gör saken så lätt heller , men efter att ha matat , bytt blöja och klockan närmar sig 11-12 på kvällen-natten så vill man ju gärna försöka få honom att somna . Det händer till sist att jag bara släcker ner , stänger av ljudet på tvn och bara sätter mig i soffan med honom över axeln så får han skrika tills han till sist somnar , för min rygg orkar inte gå runt och vagga på honom hela tiden .

Vi har provat att ha vagnen i lägenheten och lägga honom där och köra lite men det funkar inte.

så dela gärna med er av tips om hur ni gör :)

• Svar på tråden Tips på hur ni får er bebis att somna på kvällarna
  • Anna198407

Jag ammar tyvärr inte då det inte fungerar så han flaskmatas. Lite jobbig , jag vet...

Lägga mig ner med honom funkar inte heller , jag får somna med honom sittande annars blir han ännu mer arg .

Bärsele fungerar ibland , är dock rädd att jag själv somnar till slut när jag sätter mig ner , hur länge får dom egentligen hänga i bärselen ?

• Anna198407

Jag har bärselen baby Björn som är okej från nyfödd .

Visst finns där en pappa som hjälper till tills han måste gå lägga sig pga han ska upp och jobba .

Jag går runt och vaggar så länge jag orkar , släcker ljuset och stänger av tv n , till sist är jag så trött att jag måste sätta mig ner och försöker vagga honom sittandes istället, men vad jag än gör så känns det som att han alltid gråter sig till sömns .

• Anna198407

Lägga honom i egen säng eller i nästet är bara att glömma . Så jag måste försöka få honom att somna på mig på något sett . Han har jätte närhetsbehov

• Anna198407

Lotta F . Det är precis så jag gör numera :) . Och till sist somnar han . Men det känns tråkigt att behöva ha en ledsen bebis i famnen tills han somnar :(

• Anna198407

På dagen säger ju sig sjölv att det inte är så tyst direkt med tanke på att jag får sköta hemmet också . Och då hänger han oftast i baby björnen och är med på allt jag gör och i ljuset .

Svar på tråden Tips på hur ni får er bebis att somna på kvällarna