• Nonogog

300 knull till midsommar

Då vi startade (ja, jag är sambon till "nog"), så tyckte vi 100 lät som ingenting jämfört med den period på ett par veckor som vi hade bakom oss. 13/vecka är ju inte ens 2 ggr/dag. Fullt rimligt. Våra veckor går från lördag-fredag och hittills har vi hela tiden legat på plus. Minst en om dagen, har vi bestämt oss för, så kan vi ha extra kul de dagar vi har mer tid, t ex på helger.

Till Cecilia kan jag bara säga att det ena inte behöver utesluta det andra. I själva verket är det så att förutom att jag aldrig tidigare haft så frekvent sex under en så lång period i mitt liv... så har jag heller inte haft så mycket högkvalitativt sex heller. Ingen av dessa gånger har varit av det slentrianmässiga slaget. Variationen spänner över ett väldigt brett spektrum och vi ser till att i stort sett hela kroppen "får sitt".

Jag skulle aldrig ha trott på det innan, att jag/vì skulle orka i längden. Men... ju mer man ger det, desto mer får man (Och desto mer vill man). Det är lättare att gå till jobbet. Man längtar till att komma hem och är inte längre helt slut efter jobbet. Om det funkar, så är det väldigt mysigt att kunna sammanstråla på väg hem från våra jobb och åka sista biten tillsammans. Plus alla andra bra sidoeffekter.

Är det inte väldigt vanligt att när man träffas och sedan under den nyförälskade fasen, så har man massor med sex och är helt galna i varann. Sedan händer något. Vardagen sätter in, sexet minskar... ökar ibland i perioder... och minskar sedan igen. Det är ju så lätt att vänja sig vid något och det finns så många måsten, så mycket att göra. Man kan...bara bestämma sig. Det går lika bra att vänja sig vid mycket sex, om man bara bestämmer sig. En sån här utmaning KAN vara ett verktyg för att vänja sig vid en positiv vana. Ett måste man prioriterar, för att man bestämt sig, för att man vill. 300 är i det här fallet bara en siffra. Vår siffra. Välj en egen siffra, som innebär en ökning från nuvarande status. T ex 7/vecka. 1 om dagen...och missar man, så ser man till att ta igen under veckan. El,,om även det känns övermäktigt - en dubblering, åtminstone, om man nu som "Avundsjuk" ovan bara får till det 1-2 gånger/vecka.

Hoppas fler hakar på - för att det är kul för oss och för att det är en hälsosam utmaning (till skillnad mot t ex 100 drinkar före midsommar)

Lycka till!

• Nonogog
    Anonym (Man) skrev 2015-02-02 22:14:52 följande:
    Men HUR gör ni den " RÖDA " veckan ?
    ELLER kör ni på i alla fall ? Skäms
    Tja... en "röd vecka" kan ju se väldigt olika ut. Det KAN vara en hel vecka - eller endast ett par dagar. Mycket, mindre eller sparsamt. Beroende på, så har det väl hänt att man avstår för att det är mer - el kör, när det är mindre. På sistone har frekvensen minskat, vilket åtminstone gläder mig. Har väntat länge på det här, av en mängd olika anledningar. Det närmar sig nog slutet - och jag ser BARA fördelar med det. Befrielse, äntligen! Slippa frysa så dant. Inte ha ständig koll på dagar mm. Nackdelar som jag hört så mkt om, har jag inte märkt något av, snarare är det raka motsatsen mot vad jag hört sägas. Så, nej - några sådana "hinder" har vi kanske inte så mycket av längre. Sex för hela slanten, alltså! Tungan ute

• Nonogog
    Anonym (?) skrev 2015-02-06 08:02:02 följande:

Vad är det du försöker säga?

Att du blivit så gammal att du inte har mens länge, eller är det något helt annat du talar i gåtor om?

? Jag tycker inte jag talar i gåtor, snarare klarspråk. Jo, precis som jag skrev, så närmar jag mig nog slutet på eländet. Men jag skrev också om hur jag gjort genom åren och hur man kan handskas med det, då jag uppfattade det som huvudfrågan. Alltså, hur gör man med "röda veckan". Hur man gör under dessa perioder beror ju på en mängd faktorer : mängd, längd på perioden samt hur båda parter ställer sig till sex med en menstruerande kropp under denna period. Det sistnämnda är väl viktigast? En del bryr sig inte, en del tycker det är ok om det är i slutet men inte annars, en del kan absolut inte tänka sig det - och en del går av olika anledningar igång av det. Jag tillhör de som inte bryr mig under slutet el när det är mindre. Är det mer, så går det också att ordna mindre för den stund ett genomsnittligt knull tar... Eg tycker jag personligen att det är ett ickeproblem i en sådan här utmaning. Men det är ju jag...
  • Nonogog

Mee83: gör det! Haka på! VI kör 300, för att vi ville utmana oss, samtidigt dom vi ville känna att det är görbart. Det ska ju inte vara alltför enkelt, utan ribban behöver höjas åtminstone nåågot - och över tid. Det handlar i grund och botten om att utmaningen är kul men också till för att få till en ny (god) vana. Om inte annat för att det tyvärr är då oerhört lätt att lägga sig till med ovanor, som t ex att ha sex mer och mer sällan.

Är 100 till midsommar en höjning för dig/er? Jamen då så! Shoot! :-P

• Nonogog

Nu är det 133 - och med vittnen den här gången! Riktigt cool att ha fler intill i sängen, som en privat live show (och vice versa). Lär bli fler gånger av det slaget

• Nonogog

136! Det senaste nu på sena eftermiddagen i bilen på en liten vägstump i skogen. Ändan rakt upp mot vindrutan och förbipasserande bilar...

Svar på tråden 300 knull till midsommar