Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Är ni rimliga föräldrar i skolan?

Bara mailat en gång. Bad fröken skriva i veckobrevet att det går löss. Det sket hon i så jag fick maila fritids ist. Det funka.

• gbgumman
    Litet My skrev 2015-02-02 20:37:54 följande:

I övrigt tycker jag det är märkligt att det nästan enbart tycks vara lärare och förskolärare som har behov av att klaga och gnälla i media och sociala medier. Väldigt sällan man ser servitriser, vårdpersonal osv sitta och klaga på jobbiga gäster, jobbiga patienter med jobbiga och krävande anhöriga.

Eller hur...

Håller helt med. Kräks lite när jag läser det där hemska utskicket om alla fruktansvärda föräldrar som valsar runt på bl.a. Fb

Jag är utbildad förskollärare och vägrar jobba som det för jag vill inte jobba med sådana gnällspikar. Föräldrarna hade jag lättare att ta än de trötta pedagogerna. (Självklart finns undantag men de är få. De trevliga föräldrarna är många)
  • gbgumman
    Charlotte N skrev 2015-02-03 19:15:52 följande:
    Fast det hade gått jättebra att maila om det, eller ringt på morgonen.
    Men herre Gud. Sådan kan man väl få PRATA om. Jag skulle iaf vilja höra det muntligt så man kan få chansen att beklaga. Det är inget torrt möte heller.
  • gbgumman
    Charlotte N skrev 2015-02-03 21:05:32 följande:
    Tycker inte man ringer hem till läraren på kvällen. Det är aldrig ok. Vill man prata med någon ringer man en vän eller jourhavande präst. Vill man informera för barnets skull kan man göra på andra sätt.
    Skulle jag förutsatt min lärarkarriär hade jag varit en mänsklig sådan. Men som sagt jag stod inte ut med gnälliga kollegorna.
Svar på tråden Är ni rimliga föräldrar i skolan?