Är ni rimliga föräldrar i skolan?
Jag gick från att vara en jobbig förälder när dottern började högstadiet, jag krävde att läraren skulle se till att det var lugnt i klassen och att eleverna skulle kunna höra vad hon sa.
Då var jag jobbig och osolidarisk.
Jag krävde vidare att mobbingen i klassen av en annan elev skulle hanteras och inte bara skjutas under mattan, det gänget som stod bakom körde med alla eleverna och alla mådde dåligt.
Det var ingenting som skolan kunde göra något åt fick jag veta och jag var stämplad som den jobbiga föräldern.
Läraren gjorde sig onåbar, dottern vantrivdes i skolan, hon lärde sig ingenting.
Då böt jag till Engelska Skolan och det var som natt och dag, här rådde arbetsro och disciplin. här fanns det omtanke om varje elev, och ingen elev fick halka efter,
Om det blev bråk togs det upp direkt och upprepades det så kallades föräldrarna in.
Det hände aldrig.
Min dotter lämnade den skolan med högsta betyg i alla ämnen och hon älskade den skolan.
Där var jag inte längre en jobbig förälder, för där tog skolan sitt ansvar så jag behövde inte vara jobbig.
Jag var snarare en oerhört tacksam förälder och är än idag.
Jag ler när jag passerar skolan trots att det idag är flera år sen dottern gick ut, idag studerar hon på universitetet.
Alla barn borde få en sån skolgång.