Är ni rimliga föräldrar i skolan?
Om jag är rimlig eller inte beror nog på vem man frågar.
På dagis bråkar jag aldrig om småsaker men kan dra iväg ett mail om jag tycker något är fel tänkt. T ex i närtid så har mina barns dagis behövt flytta om en småttisavdelning p g a problem i byggnaden. De stoppades först ute på en allmän yta, med smågrejor, mycket rörelse och inga avspärrningar. Mailade rektorn och sa att det vore väl ändå bättre att de små fick en av de större barnens lokaler och de som har ett halvår kvar till skolan kan vara mer öppet. Fick inget svar men en vecka senare var det så :)
Barnens dagis har också extremt rörig hallsituation. Det är ofta borta grejor. Jag orkar inte leta längre så vet jag att jag inte tagit hem vantarna dagen innan kan jag glatt lämna på morgonen efter och bara säga att vantarna finns någonstans sen igår, happy hunting. Jag orkar inte dra dit 3-4 par vantar för att de ska kunna komma bort hur som helst. Där går min gräns.
På skolan är det förmodligen skolbyte snart för ett av barnen då klassen inte fungerar alls. Min pappa som jobbat 40 år i skolan har varit där och sagt att han aldrig sett en mer resurskrävande klass. Denna klass har de dessutom låtit en helt nyutexad stackare ta så det funkar inte alls. Rektorn får en chans men annars byter vi. Tänker varken maila, bråka eller tjata men blir det inte bra är vi inte kvar. Enkelt så.