Inlägg från: Charlotte N |Visa alla inlägg
  • Charlotte N

Är ni rimliga föräldrar i skolan?

Jag är både lärare och förälder. Jag tror man, som lärare, behöver visa föräldrarna att man har koll, att de får veta om något allvarlig händer och att man löser konflikter ordentligt. Anfall är bästa försvar. Om något händer och man ringer upp föräldern, förklarar läget, berättar vilka åtgärder man gjort och sen ringer upp en vecka senare och stämmer av blir det inga problem. Jag har aldrig problem med föräldrar. Aldrig haft.

Jag har blivit arg på skolan ett par gånger. Senaste gången jag blev arg var när min sjuåring blev nedslagen på skolgården av flera personer, en fritidspedagog tog in honom eftersom hon inte klarade att bryta annars och när jag hämtar säger hon ingenting! Då blev jag arg. Fast det var fredagseftermiddag när jag fick veta det av min son...

• Charlotte N
    Fatheya skrev 2015-02-02 10:58:45 följande:

Jag ses som en jobbig förälder, nuförtiden går jag dessutom till rektorn direkt och tar det inte med lärarna. Då de inte inför de förändringar som behövs för min grabb. Jag har hämtat honom flera gånger och de har inte sagt ett ord om att han har blivit misshandlad av flera andra elever, det har jag fått reda på hemma. Så då har jag fått ringa runt bland all personal på skolan för att få information. Sen har det ju varit en hel del andra saker som inte är riktigt lika stora men ändå allvarliga.

Det senaste jag ringde rektorn om var att min grabb fick kvarsittning. Något som egentligen togs bort för honom för två år sedan. I skolan så fungerar det, men här hemma blir det kaos.

Men jag anser att jag ställer rimliga krav.

Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
    Togs kvarsittningen bort? Hur då? Kvarsittning regleras i skollagen och den gäller väl alla elever?
  • Charlotte N
    Anonym (M) skrev 2015-02-02 17:36:37 följande: