Är ni rimliga föräldrar i skolan?
Jag är väldigt kluven till hela debatten faktiskt.
Tycker det är viktigt att man säger till när något faktiskt är fel och viktigt att ansvariga också lyssnar och inte avfärdar allt med "jobbig förälder". Samtidigt så blir jag väldigt irriterad över att alla hör av sig om allt då det dels skapar ett stort brus där det viktiga kan försvinna och dels gör det lättare att avfärda allt med att föräldrar lägger sig i sådant de inte vet något om.
Sonens skola har varit en väldigt bra skola men som med nuvarande rektor blir sämre och sämre och nu är snudd på katastrof rent organisationsmässigt. Klassföräldrarna har samlat in alla synpunkter för att driva det mot rektorn (som bara avfärdar allt). Och sedan så hör man hur föräldrar i klassen på egen hand kontaktar rektorn om ditten och datten. Då blir jag helt ärligt väldigt irriterad.
För det första så har vi ju samordnat det här med en väg in via klassföräldrarna (som sköter det väldigt bra) och då blir det ju väldigt fel när folk springer på sidan om det. Och för det andra så är det helt ärligt skitsaker som de drar upp. Det är att lärarna borde kontrollera bättre att barnen har inneskor på det jättehårda golvet, lärarna borde påminna bättre om att hänga in saker i torkskåp och mängder av ställen på lekplatserna på skolgården som de anser är farliga (min son har fått leka själv där de tycker är farligt när jag sitter bredvid med en bok sedan han var 4-5 år). Och deras onödiga kontakter med rektorn om de där småsakerna gör ju att de där stora viktiga sakerna som vi kommit fram till gemensamt lättare ignoreras.