Hej igen!
Det är lite känsligt att redovisa för mina privata skulder här, men i stort kan jag säga att det rör sig om totalt 120 000 kr, hälften är lån hos en bank, med bra ränta (cirka 5 %) + ett kreditkort som jag har som livlina (13,25% ränta), vilket nu måste bort, för allt jag sätter in där, åker ut nästa månad och på så vis aldrig minskar, snarare tvärtom. Därutöver har jag ett bensinkort
(cirka 10%) ränta) som jag till en början betalade av helt varje månad, men efter en period då jag reste mycket så växte även skulden på det, så nu tankar jag upp det jag betalar in även på det.
Banklånet är ?ihopbakat till ett lån?, som jag en gång tog, skulden där har minskat en del, men skulle jag ansöka om förhöjning på det så är skulden högre än när jag en gång tog det. Det blir en spiral hur jag än gör. Skulle jag betala av bensinkortet t ex i förhöjt befintligt banklån så skulle jag ändå få betala bensinen utöver det och inte minska mina totala utgifter med många kronor. Kreditkortet har högst ränta och bör ju bort först om jag skulle gå på att ta bort ett i taget.
Jag får spärra korten, gå till banken igen med svansen mellan benen och leva på minimum, det är väl det enda...