Jag önskar att flytta med mina barn.
Jag har ett stort problem framöver.
Jag har 2 barn tillsammans med en Norsk.
Jag flyttade till Norge 2009 för att jobba, Träffa en norsk vi blev tillsammans och jag vart gravid direkt när jag kom hit, jag bestämde mig för att födda sonen i Sverige, MEN jag hann aldrig för han är prematur ( 8 veckor för tidigt) och föddes akut i Oslo. Och vips så blev han norsk medborgare. Min sambo hotade mig om jag någongång nu vill flytta tillbaka till Sverige så tillhör sonen Norge och jag kan inte flytta någonstans utan hans medgivande. Och speciellt inte till utlandet, utlandet Sverige är inte utlandet för mig.. Tiden gick och han utnyttjade mig ännu mer jag tog hand om våran son hela dagarna, tills han började på förskola då jag skulle jobba heltid, ta hand om sonen, betala lika mkt utgifter som han, ta hand om hemmet laga mat och ge han sex när han ville. Till slut blev jag gravid igen vi fick ännu en gång en son till hans stor lycka jag var på väldigt många kontroller för att se att allt gick rätt till denna gången, han var aldrig med på kontroller förutom på ultraljudet för att få bekräftat att det var en pojke och vid födsel, och allt fortsatte som innan och jag hade ångest och fick väldigt stora depressioner, läkarna bad mig återvända till Sverige för att försöka bli den person jag en gång varit både för min skull och barnens, men jag kan inte återvända till Sverige utan hans medgivande för då tar dom mig för bortföring av barn istället. Och Norge har verkligen tagit bort allt som tillhör mig och min svenska del från mina barn, för här ska det vara likställt, men allt ska gå efter faren var är den lika ställningen här? Jag förstår inte. Fd sambon har kraftig diabetes och har haft många anfall ibland har han vart ute och kört med vår äldsta son och fallt ihop så vår äldsta blivit kört hem till mig med ambulans..Är detta de bästa för barnen? Nej jag tycker inte det.
Han har verkligen vart ett svin men han har lagen på sin sida genom detta, tills vi ska upp i rätten, Han har hotat mig, smygfilmat mig, suttit inloggad på mina privata konton och läst privata konversationer,hotat mina manliga vänners barn att han ska knuffa ner dom från balkongen, i tillägg lura han mig på pengar och gav mig 40 tusen för det huset vi bodde i som kostar 3,5 miljon och jag fick inga möbler och jag fick inte tillbaka min familjs privata saker som han menar att jag ska pröva att bevisa att vi äger.
Det finns ingen utväg för mig i denna situation om inte rätten beviljar mig att ta de med till Sverige.. Antingen försvinner jag i Norge och ruttnar av min depression 60 mil bort från min familj och närmsta vänner...
Eller så bor jag i Sverige och får nästan aldrig se mina egna barn.