Inlägg från: DetLillaLjusJagHar |Visa alla inlägg
  • DetLillaLjusJagHar

De vägrar servera vår son mjölkfri kost

Får han aldrig äta eller dricka någon slags komjölk, getmjölk- eller annan animaliskt mjölkprodukt, så lär han i princip garanterat inte klara av det när han är äldre. Oavsett om han själv vill det eller inte.

Jag körde tvärtom med min son. Jag introducerade ALLT (förutom alkohol och droger - är väl lika bra man skriver det när det handlar om den här sajten). Jag ville att hans kropp skulle vara van vid all sorts mat, såväl mjölk som kött, grönsaker, frukt, nötter och gluten.

Jag hade en kompis på lågstadiet som var muslim. Hon hade aldrig ätit griskött. En dag i skolmatsalen så tjatade jättemånga av barnen på henne och sa typ: "komigen, testa, bara EN lite korvbit!". Det slutade med att hon testade, mer än en liten bit, och hon kräktes kaskader efteråt. Hennes mage fick väl en chock eller nått.

Jag tycker nog att man ska göra det så enkelt som möjligt för sina barn. Vänja deras kroppar med ALLT, fast i lagom mängd. Sedan kan de ta ett aktivt val som vuxna, att välja bort exempelvis mjölk, kött, socker, salt eller gluten.

Svar på tråden De vägrar servera vår son mjölkfri kost