• Gert

Birro sparkad!

Konstigt att inte Soran Ismail har fått sparken då han brukar äta lunch med sverigedemokrater. 

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Anonym (?) skrev 2015-01-30 17:14:30 följande:
    Han fick väl sparken för länge sen?
    Han fick sparken samma dag som lunchen från sitt nya jobb på fotbollssajten Solo Calcio.
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Anonym (Kolla källan tack!) skrev 2015-01-30 17:16:36 följande:
    Källkritik tack! Tro inte alla rubriker ni läser.

Marcus Birro var med i podcasten "Radio Länsman" och uttalade sig där  på ett mycket negativt sätt om sin arbetsgivare - Expressen.

Därför blev han uppsagd, helt i enlighet med vad som stod i hans anställningsavtal.

Huruvida han har ätit lunch med SD-anhängare eller marsianer har inget med det hela att göra!

Suck!
    Källkritik var det ja. Finns att tillgå även för dig.
  • Gert
    Pinot noir skrev 2015-01-30 19:46:05 följande:

Okej vi tar det en gång till. Birro fick sparken från expressen i december tror jag. Så han har inget med den tidningen att göra alls. Det var en fotbollssida på nätet som avslutade samarbetet med honom efter expressens bilder. 

Solo Calcio heter fotbollssidan. 
  • Gert
    gbgumman skrev 2015-01-30 20:34:20 följande:
    Märkligt då jag hörde intervjuer med Expressen dan efter på P1 och då lät det inte så.
    Birro blev sparkad igår från Solo Calcio. Du och många andra blandar ihop händelserna. Var vänligen läs på.
  • Gert

Sajten är politiskt obunden men om man lunchar med sverigedemokrater får man sparken. Oh the irony.

Om Birro hade lunchat med Stefan Löfven eller Kinberg Batra hade han då fått sparken? Gud så löjligt Sverige har blivit.

• Gert
    Anonym (Rätt) skrev 2015-01-31 08:51:05 följande:
    Tycker inte det är konstigt faktiskt. De vill inte bli sammankopplade med SD och rasism, alltså avslutar de samarbetet med Birro. Inte konstigare än att en anti-abortorganisation inte anställer någon med liberal abortsyn. Är det också löjligt eller?
    Då ska de inte kalla sig politiskt obunden. Dessutom kan det inte ha undgått dom att Birro fick sparken från Expressen av liknande skäl, så varför anställde dom honom från början? Nä, hela sajten verkar vara skapad av amatörer. 
  • Gert
    ölburk2 skrev 2015-01-31 10:43:27 följande:

Men vad tjafsar ni om, ett företag har sina egna regler, bryter du som arbetstagare mot dessa, så är det skäl till uppsägning enligt svensk lag.
    Inget konstigt med det, det är anställningsregler som funnits länge..

Tycker eller anser Birro att Expressen brutit mot nån svensk lag så är det bara att gå vidare å anmäla..
    Låter mest som en barnslig snyfthistoria, som säkert döljer långt mer än vad Birro låter oss tro.

Företag ska hålla sig till svensk lagstiftning och det är olagligt att sparka folk på grund av åsikter.
  • Gert
    Pinot noir skrev 2015-01-31 15:12:55 följande:
    Enligt rykten stängde han av sin twitter för ett tag sen och att det är ett troll som använder hans konto. Sant eller falskt kan jag inte avgöra då jag inte är bekant med twitter. 
    Däremot använde han sin Facebook lite under torsdagen och fredagen och skrev lite där. 
    Att han ska skiljas är väl ingen högoddsare, han verkar jobbig att leva med. 
    Skilsmässor är ingen högoddsare för någon relation. 54.000 äktenskap tog slut 2013. 

www.scb.se/sv_/Hitta-statistik/Artiklar/Nastan-54-000-aktenskap-tog-slut-2013/
Svar på tråden Birro sparkad!