• JJangel87

Lämna barn ensam med schäfer.

Hejsan, Igår ringde min vännina och undra om jag ville ut och äta lunch med henne och hennes nya kille Kent. Jag har en dotter som är 2 år och 3 månader gammal, Min schäfer är 7 år gammal och mycket vältränad, Schäfern och min dotter har ofta varit tillsammans och hunden följer henne som om det var hennes barn. Så jag undrar om jag kan lämna min dotter med hunden ensamma hemma i ungefär 3 timmer? Borde inte vara några problem? Nån annan som har erfarenhet med att låta hunden passa ens barn ett tag? Tack!

• Svar på tråden Lämna barn ensam med schäfer.
  • JJangel87
    Jag är bara jag skrev 2015-01-27 19:37:26 följande:

Du kan inte mena allvar?! Inte ens som försök till skämt är detta det minsta roligt!

Varför skulle jag skämta? det rör sig ju bara om 2-3 timmar? schäfern är väldigt vältränad och snäll
  • JJangel87
    Tirem skrev 2015-01-27 19:42:44 följande:

Helt ok så länge hinder kan hjälpa henne på toaletten, laga mat, ringa 112 vid en nödsituation och hjälpa henne att leka och pyssla!

Eller vad tror du själv?

Som sagt det gäller bara 2-3 timmar? behöver ju inte äta på 2 timmar om jag matar henne innan jag går. hunden och henne leker alldeles utmärkt tillsammans.
  • JJangel87
    carlf skrev 2015-01-27 19:48:29 följande:

Men närmare eftertanke så tror jag inte du ska förvänta dig att luncha med någon som har bättre namn än Kent.
     Sen är det nog så att din hund har bättre moderskänslor än du har, så ja din hund passar säkert en 2 åring bättre än du gör själv;)

Tycker din kommentar är väldigt kränkande. Att du påstår att jag inte har några moderskänslor för min dotter! Jag är än väldigt bra mamma till båda min dotter och min schäfer
  • JJangel87
    reagan skrev 2015-01-27 20:04:59 följande:

Beror lite på vad du menar med vältränad. Hur mycket gör den i bänkpress t.ex.?

Du vet vad jag menar med vältränad sluta nu. Jag ville ha några seriösa svar och folk med egna erfarenheter inte massa trams frågor!
  • JJangel87
    Mika86 skrev 2015-01-27 20:09:13 följande:

Ja dessa trolltrådar

Detta är absolut ingen skämt eller troll! Jag undrade en sak och trodde man skulle få riktiga svar och inte bara en massa trams
  • JJangel87
    carlf skrev 2015-01-27 20:11:21 följande:
    oj, hur säg den natten ut när du blev gravid och fick en hund? eller det är baar du som hittar på att du är mamma till schäfern?
    Jag är som en mamma till min schäfer. Människor kan inte få hundar som barn
  • JJangel87
    reagan skrev 2015-01-27 20:14:04 följande:
    OK. Med tanke på att hunden och din dotter är syskon (# 10) så borde det inte vara något problem. Se bara till att rasta dem ordentligt innan du går, och ställ fram en skål med friskt vatten.
    Hade redan tänkt att ställa fram lite vatten och kanske hälla upp lite djurkex i en skål ifall dom blir hungriga efter att ha lekt
  • JJangel87
    MiaMariapia skrev 2015-01-27 20:37:33 följande:

NEJ! Om nu detta är på riktigt, så nej, nej och åter nej! Lämna aldrig stor hund och litet barn ensamma. Själv både mamma till tre barn och haft olika hundar så jag vet vad jag talar om. Jag har inte lämnat mina barn ensamma så länge förrän de varit i sjuårs-åldern. En hund kan aldrig ersätta en vuxen eller ett storasyskon. En hund kan inte tänka. Den kan ha modersinstinkter och starka beskyddarinstinkter men det räcker inte!! En hund skulle passa din dotter som om hon var en valp. Valpar är lite tåligare än små barn.

Varje hund har oxå en gräns för vad den orkar med från sina valpar. När det blir för mycket säger den ifrån. Händer det detta när du är hemifrån så har du kanske ingen dotter när dunkommer hem efter ett par timmar,

Ursäkta mig men du känner inte min hund! Den skulle aldrig skada någon och att du har mage att påstå att min hund är korkad och inte kan tänka. Tror inte du vet vad du pratar om tyvärr
  • JJangel87
    viseversa skrev 2015-01-27 21:12:23 följande:

Ts tycker du att du är lustig eller vad är tanken med denna extremt korkade barnsliga tråd?

Tycker det är otroligt tråkigt att folk ska racka ner på en och säga att man skämtar och ljuger. kan man inte bara få seriösa svar?
  • JJangel87
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-01-27 21:20:25 följande:
    Tycker du bör uppsöka socialkontoret istället så kan de vara barnvakt. Hälsa tanterna att familjeliv.se inte rekommenderar herr schäfer som barnvakt fast barnet och hunden är syskon och du mycket väl tyckte det var den briljantaste idén du haft i mannaminne. Och att vi rekommenderade dom. De lär bli själaglada när de får ett till barn att passa. De är sååå barnkära där.
    Vart hittar man ett såndant kontor då? har alla städer ett sådant? Gör dom det gratis? Isåfall kan dom ju passa min hund med
  • JJangel87

Gick ut på lunchen idag och lät schäfern passa mitt barn, det gick alldeles utmärkt så ni som har skrivit vet tydligen inte vad ni pratar om!

Svar på tråden Lämna barn ensam med schäfer.