Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

kan ett spädbarn spy av glutenallergi

Rosdraken skrev 2015-02-09 19:43:53 följande:

vår dotter visade att hon hade allergi mot vete när hon var 6 mån genom att kräkas, få eksem, skrika/magont, astma svårigheter. 

Så vist kan det vara så, i alla fall med allergi gluten vet jag inte nu uttalar jag mig utan att vara hundra men eftersom en spädis inte fått i sig så mycket gluten har ju inte tarmen hunnit skadas och därför kanske inte borde reagera lika hårt MEN jag vet inte.....

Glutenallergi är inte samma sak som glutenintolerans. Är ditt barn diagnostiserad att vara allergisk mot gluten så förstörs inte tarmarna
  • sextiotalist
    Rosdraken skrev 2015-02-09 19:59:47 följande:

TACK du det vet jag och jag har INTE sagt att hon har gluten allergi det skulle aldrig falla mig in. Min dotter har vete allergi vilket också var en av sakerna hon fråga om.

Men allergi mot proteinet gluten finns, så din fråga var inte helt fel

Men många blandar ihop intolerans och allergi
  • sextiotalist
    Rosdraken skrev 2015-02-09 20:05:35 följande:

Jag kommenterade utifrån båda hennes frågor och nått som heter gluten allergi finns inte. 

Antingen har du vete allergi som jag skrev att min dotter har eller så har du gluten och då förstörs tarmarna men det tar tid där av tror inte jag att det går så fort för en bebis att utveckla symptom som jag skrev ovan!

Min kompis son har glutenallergi. Han måste undvika exakt det som glutenintoleranta ska undvika. Skillnaden är att han får en allergisk reaktion.
Svar på tråden kan ett spädbarn spy av glutenallergi