Inlägg från: Anonym (Beorn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Beorn)

Är feminismen en produkt av den "jämställde mannen"?

Möjligen är ditt enorma kvinnohat en produkt av både jämställdheten, feminismen och kvinnans frigörelse, vissa män har svårt att ta detta eftersom de är antingen psykopater eller inte tillräckligt jagstarka för att ha en egen identitet utan någon att trampa på, men det är ju något helt annat än den rappakalja du bjuder på i trådstarten. Om jag var du skulle jag nog börja nysta i den änden, du kan säkert få en del intressanta svar av dig själv.

• Anonym (Beorn)
    mr me skrev 2015-01-27 16:32:29 följande:
    Sådana här inlägg, och medhåll fick du också, bemöts man alltså med anonymt på Familjeliv när man kritiserar och uppriktigt försöker analysera och förstå feminismen som fenomen.

Det är faktiskt intressant. Det bidrar väldigt bra till min trådstart.

Detta oförsonliga hat som feminister hyser. Man bemöter inget med egna sakargument, utan kommer endast släpandes med personangrepp. Alltid.

Feministisk agitation består till överväldigande del av hat och påhopp, väldigt sällan konkreta problemformuleringar.

Det manar till eftertanke! Spännande... Flört
    Om du haft en uppriktig vilja att analysera och förstå feminismen och dess bakgrund hade du gjort din läxa och läst på om dess historia. Det krävs inte många knapptryck för att få fram den informationen och bor du inte alltför avlägset finns säkert ett bibliotek att besökai din närhet. Tid verkar inte saknas, då du kan ägna dig åt att beställa in material från olika tingsrätter som 'bevis' för dina teser, men jag råder dig till att använda din arbetslöshet till mer konstruktiva efterforskningar. Det ger ett bättre intryck när du sedan säger dig påstå att du 'vill förstå' saker. 

Jag hyser inget hat, ägnar mig inte åt påhopp och kallar mig inte heller feminist även om jag rent sakligt troligen betraktas som en. Som jämställd man har jag däremot svårt för tankar likt de du ger uttryck för i trådstarten. Din skit tenderar att träffa även mig i egenskap av man och det ser jag helst att jag slipper uppleva. 
  • Anonym (Beorn)
    mr me skrev 2015-01-27 16:59:54 följande:
    Nu kom du precis med flera påhopp på mig, trots att du skrev att du inte ägnar dig åt det.

Jag förbehåller mig rätten att ha en åsikt, att förhålla mig kritisk och slå ett slag för ett vetenskapligt baserat och upplyst samhälle även om du tycks bli lite skrämd av tanken och blir rädd för att kvinnor kanske då tittar snett på dig som man.
    Anonym (Beorn) skrev 2015-01-27 16:50:51 följande:
    Din skit tenderar att träffa även mig i egenskap av man och det ser jag helst att jag slipper uppleva. 

Jag menar, seriöst? Är du så feg och rädd av dig?
    Upplys gärna om vad du ser som påhopp. Jag gjorde några enkla konstateranden utifrån det du skrev, det är inte påhopp. 

Jag ser det inte som att vara feg eller rädd att vilja slippa bli beblandad med och dragen över en kam tillsammans med människor vars åsikter jag föraktar. Jag tar ställning emot det du står för, liksom jag tar ställning emot andra saker jag föraktar. Att du ser det som att vara feg och rädd får stå för dig. 

Du kan för resten strunta i att lista de så kallade påhoppen. Jag vet inte om jag vill göda den här tråden mer, när allt kommer omkring är den totalt meningslös.  
  • Anonym (Beorn)
    mr me skrev 2015-01-27 17:28:27 följande:
    Om du är rädd för att DU ska få skit av feminister på grund av MINA åsikter så demonstrerar det väl ganska väl hur feminismen fungerar som mansföraktande ideologi som inte tål kritik och drar alla män över en kam, oavsett de förtjänar det eller ej.

Att du så fogligt rättar in dig i det ledet... Ja, det är fegt. Men, jag vill understryka det, väldigt intressant och lärorikt för mig! Den här räddhågsna undfallenheten, den fascinerar mig.
    Du läser både ouppmärksamt och selektivt, samt tolkar lite hur du vill vilket inte borgar för någon bra debatt. Det stärker bara min teori om att du inte gick in i detta med en önskan om diskussion eller att 'förstå' utan bara för att hitta tillfällen att smäda andra och få utlopp för ditt hat. Dina andra nystartade trådar jag just noterat stärker teorin än mera. Någon gång i framtiden kanske du orkar ta tag i det som gått snett i ditt liv och på så vis få hjälp att komma bort från det bittra hatet och lära dig leva i samklang med andra människor. Jag tror du skulle må mycket bättre då. Det får bli mina slutord. 
Svar på tråden Är feminismen en produkt av den "jämställde mannen"?