70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?
Men det får man inte benämna. Det är ju bara nazismen som är hemska och dumma om man skall tro de som är så duktigt "pålästa" och "utbildade". *suckar*
Sedan så ser jag att en viss "antirasistisk" (en som jag kallar för "svansen") debattör spammar forumet med en massa "skärmdumpar" (en eller två av dem) och sin jävla pellejöns retorik i denna tråden, med kommentar som är på lägre nivåer än den genomsnittliga rasisten när den genomsnittliga rasisten är på sitt sämsta.. (Och det är en åsikt jag står för.)
Jag kan aldrig ta en sådan debattör på allvar som håller på på det sättet. Vilka antirasister behöver rasismen "som fiende" med en sådan "antirasister" i sina led?
H*ns teknik påminner mig mig om Kommunist rysslands "anti USA" propaganda de hade strax innan "kalla kriget" utbröt.
Men hallå. Du höll ju med Gert som försöka flytta fokus från nazismen till kommunismen (se nedan)!
Förstår du inte att gemene man tycker att det är mycket märkligt att börja prata om kommunismens brott mot mänskligheten i en tråd som handlar om främlingsfientlighet, ökad rasism och utanförskap?
Alla håller med dig om att kommunismens brott också var vidriga men det gör ju inte Nazismen brott mindre vidriga.
Varför insinuerar du att det finns folk i denna tråd som inte anser att all form av folkmord är fel? Det stämmer inte! Det går inte att debattera med dig om du sitter och hittar på saker.
Detta är ingen rävsax, utan jag förstår helt enkelt inte. Hur ska vi tolka dig? Menar du att det finns debattörer i tråden som inte håller med om att all form av folkmord är fel? I så fall peka på det inlägget så att vi hänger med.
Du anser alltså att antalet nazister i Sverige ökar pga. att det är väldigt svårt för en svensk att anmäla ett rasistiskt hatbrott (antar att du menar att bli fälld för).???
Rataxes skrev 2015-01-28 20:34:06 följande:
Dessa nazister har alltså startat ett våldsamt upplopp, kastat flaskor etc. mot en fredlig demonstration på ett förortstorg där det funnits barnfamiljer och pensionärer.