Inlägg från: Anonym (ledsen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ledsen)

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

Ja självklart, det upprepar sig redan!!!

Gaza heter platsen. Folket får inte den mat, dryck och vård som de behöver. Israel nekar dem det. De svälter långsamt till döds! Ship to Gaza har försökt att hjälpa till och försöker fortfarande emellanåt men stoppas ofta av Israel. Att inte fler reagerar över denna långsamma förintelse är för mig obegripligt. 

• Anonym (ledsen)
    omjaghinner skrev 2015-01-28 17:30:09 följande:
    hahahahhaaa

snygg jämförelse. trams. Det behövs inte läsas på mycket för att du ska inse hur fel du har. 

Till er där uppe. Skrev svar till alla men av någon anledning kom det inte iväg och jag orkar inte börja om. 
    Du verkar otroligt kunnig och sympatisk...NOT.
    Du verkar inte ha läst någonting alls. 
  • Anonym (ledsen)
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-28 17:35:39 följande:
    Det som händer i Palestina är tragiskt, men det är inte samma sak. Förintelsen var industriellt massmord, systematiskt, utvecklat av ingenjörer för maximal effekt på oönskade grupper. Det är skillnaden.

Såklart, men det är fortfarande en form av förintelse. 
  • Anonym (ledsen)
    omjaghinner skrev 2015-01-28 17:37:57 följande:
    Okej. Då får du förklara för mig hur ~9500 dödade för att de bor i eller nära terroristbaser under 2000-2015 som man får flytta ifrån när man vill är samma som att systematiskt döda 6miljoner vuxna och barn på grund av deras etnicitet. 

Tro mig, det är inte bara att lämna platsen. De kommer ju inte ut! 

Identiskt andra världskriget är det verkligen inte men förintelse är det helt klart. Det var det jag svarade på.

• Anonym (ledsen)
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-28 17:48:53 följande:
    Mnja, Israel har inte som uttalat mål att utrota varenda palestinier, så som nazismen hade. Det rättfärdigare inte hur Israel behandlar oskyldiga palestinier, men man måste betänka att Israel nästan dagligen utsätts för terror av Hamas. Israel har rätt att som stat att skydda sina innevånare från terrorattacker. Och Hamas tar medvetet skydd mitt i civila palestinska områden. Om Hamas verkligen ville skydda oskyldiga palestinier skulle de inte ha sina högkvarter, vapenupplag och dylikt mitt i vanliga bostadsområden. Båda sidor gör sig skyldiga till hemskheter. Men Förintelsen under nazismen utfördes helt oprovocerat och på både den egna statens medborgare, samt medborgare i andra, ockuperade, länder, även där utan provokation. 
    Det som sker i Palestina är också grymt fel fast nu pratar jag om Gaza. Där är det mycket tuffare att leva än i Palestina.
  • Anonym (ledsen)
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-28 18:39:59 följande:
    Gaza är en del av Palestina... 

Gaza är precis som Palestina en del av Israel men de ligger inte intill varann utan en bit ifrån. Det som sker i Palestina sker inte nödvändigtvis i Gaza och tvärtom. Det är inte samma plats.

Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?