ölburk2 skrev 2015-02-03 17:47:38 följande:
Ja det påstås att Israel är en demokratin, vilket är lika befängt som att påstå att Kina skulle vara det.
Sen tänker jag inte börja med nån diskussion om Israel, jag har min ståndpunkt å skulle aldrig vilja leva eller verka för en ordning likt Israels, å vore det ett annat land så skulle det aldrig erkännas som en demokrati..
I mina ögon är dom idag en ockupationsmakt som bryter mot varenda regel vad gäller dom mänskliga rättigheterna, ett riktigt skitland helt enkelt.
F.ö mycket starkt av Sverige att erkänna Palestina som stat, vilket garanterat kommer att efterföljas av många andra länder, synd bara att det inte gjordes långt tidigare
Nej nu har du sagt det och nu får du stå för det.
Varför är inte Israel en demokrati när de följer och väl dokumenterar allt som en demokrati behöver göra?
Ja Israel är en ockupationsmakt, eftersom Israel inte kan vara utan kontrol över västbanken. Ett litet land som Israel som är konstant hotat av de flesta MENA-länder klarar inte att bli avdelat på mitten. Det skulle inte kunna gå att försvara det då. Men du har kanske en superlösning då det också.
Upp med bevis nu, vilka brott?
Palestina kan inte erkännas som stat eftersom det området inte uppfyller de krav som FN har kring erkännande av nya stater. Området har inte landsgränsen till att börja med. Med den logiken hade jag kunnat starta mitt eget land med min egen kropp som territorium. Skitsnack med andra ord.