Inlägg från: omjaghinner |Visa alla inlägg
  • omjaghinner

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

Flash Gordon skrev 2015-01-28 13:45:20 följande:
    Det beräknas att 17 miljoner dött som följd av religiösa krig och religiös förföljelse som har med Kristo-judeiska idéer att göra.

17 miljoner är många men om vi enbart räknar från Kristus (och bortser från de tusen(?) år innan som judendomen fanns så blir det ändå , utspritt på 2000 år, bara 8500 om året.
    .

Kommunismen är just precis 100 år gammal och är skyldig till 100 miljoner döda. En miljon om året.
    .

Det finns överhuvudtaget ingen konkurrens om förstaplatsen.
    Kommunism är inget folkmord baserat på etnicitet. det är som att säga att tsunamin i Thailand är så pass mycket värre än folkmordet på kurder så att man kan likaväl strunta i kurderna. 

Men du har rätt, förstaplatsen är väldigt säker. Men där finns inga klasser. 
  • omjaghinner
    Flash Gordon skrev 2015-01-28 15:37:14 följande:
    Du tycker att det gör skillnad beroende på vad folkmordet baserar sig på?!
    Självklart. Att mörda någon för att ha en åsikt är inte samma som att mörda någon för att de har DNA från mellanöstern. 

Åsikter är individuella, DNA är medfött.  
  • omjaghinner
    Flash Gordon skrev 2015-01-28 16:14:13 följande:
    Jaså, är det självklart?

Du menar alltså att kommunismens 100 miljoner mördade ... vadå?

Är inte lika allvarligt som X antal miljoner mördade judar?

Du känner inte att ett liv är lika mycket värt som ett annat liv?
    Skillnaden är att kommunisternas mördande var på personer med andra politiska åsikter och kriminella. 

Förintelsen var det första och enda systematiska folkmordet. 

Att vara kriminell och att vara judisk är en väldigt stor skillnad. Problemet med er som förminskar förintelsen är att ni som vita européer känner en väldigt stor skuld och att förminska detta så vill ni* parallellisera det med andra fruktansvärda händelser för att få det att blekna.

Exakt samma sätt som man vill dra paralleller mellan Israel/Gaza och förintelsen. Rent skitsnack. 

*Med ni menar jag vita européer som vill förminska förintelsen och absolut inte vita européer i allmänhet.
  • omjaghinner
    Flash Gordon skrev 2015-01-28 16:33:02 följande:
    Du måste skämta!

Är du kommunist?

Ja, jag frågar på allvar.

Jag har nämligen aldrig hört någon annan än troende kommunister tala om kommunismens offer som "kriminella".
    Nej du måste skämta. 

Nej jag är inte kommunist och jag säger inte att brotten dessa kriminella begick var fel eller borde vara olagligt. Men din syn är ju att allt som är olagligt är per automatik fel, som jag minns i diverse andra trådar så enligt dig borde dessa kriminella blivit dödade direkt. 

Du måste lära dig att tänka själv. 
  • omjaghinner
    oOOo oOOo skrev 2015-01-28 16:49:54 följande:
    Det är väl just detta synsätt som visar att vissa inte lär sig av historien. Att det är skillnad på mord och mord.
    Ja det är skillnad. 

En 80 årig man som blir skjuten i sömnen är väl inte lika som en 8 åring som blir strypt till döds?
  • omjaghinner
    oOOo oOOo skrev 2015-01-28 16:52:14 följande:
    Keep on digging,  please.
    Svara istället. 
  • omjaghinner
    Anonym (ledsen) skrev 2015-01-28 17:26:03 följande:

Ja självklart, det upprepar sig redan!!!

Gaza heter platsen. Folket får inte den mat, dryck och vård som de behöver. Israel nekar dem det. De svälter långsamt till döds! Ship to Gaza har försökt att hjälpa till och försöker fortfarande emellanåt men stoppas ofta av Israel. Att inte fler reagerar över denna långsamma förintelse är för mig obegripligt. 

hahahahhaaa

snygg jämförelse. trams. Det behövs inte läsas på mycket för att du ska inse hur fel du har. 

Till er där uppe. Skrev svar till alla men av någon anledning kom det inte iväg och jag orkar inte börja om. 
  • omjaghinner
    Anonym (ledsen) skrev 2015-01-28 17:33:21 följande:
    Du verkar otroligt kunnig och sympatisk...NOT.
    Du verkar inte ha läst någonting alls. 
    Okej. Då får du förklara för mig hur ~9500 dödade för att de bor i eller nära terroristbaser under 2000-2015 som man får flytta ifrån när man vill är samma som att systematiskt döda 6miljoner vuxna och barn på grund av deras etnicitet. 
  • omjaghinner
    Anonym (ledsen) skrev 2015-01-28 17:41:02 följande:

Tro mig, det är inte bara att lämna platsen. De kommer ju inte ut! 

Identiskt andra världskriget är det verkligen inte men förintelse är det helt klart. Det var det jag svarade på.

jodå. det är bara att likt alla andra platser att flytta ut. 

Det är ingen förintelse, det är självförsvar. 
  • omjaghinner
    ölburk2 skrev 2015-01-31 10:35:16 följande:
    Om du syftar till att Israelerna försvarar sig så är du rätt ensam om den tolkningen idag., tvivlar på att ens majoriteten av världens alla judar håller med dig..
    Israel är för övrigt det land som brutit flest gånger mot FN:s regler, faktiskt så mång ggr att det i det närmaste är ointagligt.
    Jaså? Du får gärna försvara dig med tanke på att samtliga utomarabiska länder (inkl. gulfstaterna) förutom NK stöttar Israel. 

Sverige begår brott mot FNs regler kring mänskligt integritet på daglig basis. Dock är det inte många som vill påpeka det. Detta gör andra länder konstant också. Kolla på Kina och Nordkorea, hur pass bra följer dessa intenationell lag? 
    Israel är mellanösterns enda demokrati, de varken stenar folk till döds eller bombar kurder som andra länder där nere gör. 

Berätta också för mig hur 1100 raketer på 5 år inte behöver bekämpas. 
  • omjaghinner
    Dorian Ertymexx skrev 2015-02-03 16:54:00 följande:
    Eeehm, nej. Du har fel.
    Jaså?
    Du får gärna utveckla
  • omjaghinner
    ölburk2 skrev 2015-02-03 17:47:38 följande:
    Ja det påstås att Israel är en demokratin, vilket är lika befängt som att påstå att Kina skulle vara det.

Sen tänker jag inte börja med nån diskussion om Israel, jag har min ståndpunkt å skulle aldrig vilja leva eller verka för en ordning likt Israels, å vore det ett annat land så skulle det aldrig erkännas som en demokrati..
    I mina ögon är dom idag en ockupationsmakt som bryter mot varenda regel vad gäller dom mänskliga rättigheterna, ett riktigt skitland helt enkelt.

F.ö mycket starkt av Sverige att erkänna Palestina som stat, vilket garanterat kommer att efterföljas av många andra länder, synd bara att det inte gjordes långt tidigare
    Nej nu har du sagt det och nu får du stå för det. 

Varför är inte Israel en demokrati när de följer och väl dokumenterar allt som en demokrati behöver göra? 

Ja Israel är en ockupationsmakt, eftersom Israel inte kan vara utan kontrol över västbanken. Ett litet land som Israel som är konstant hotat av de flesta MENA-länder klarar inte att bli avdelat på mitten. Det skulle inte kunna gå att försvara det då. Men du har kanske en superlösning då det också. 
    Upp med bevis nu, vilka brott? 

Palestina kan inte erkännas som stat eftersom det området inte uppfyller de krav som FN har kring erkännande av nya stater. Området har inte landsgränsen till att börja med. Med den logiken hade jag kunnat starta mitt eget land med min egen kropp som territorium. Skitsnack med andra ord. 
  • omjaghinner
    Anonym (e) skrev 2015-02-03 22:48:04 följande:

Nu orkade jag inte läsa hela tråden men jag svarade "nej" på frågan. Och detta inte pga nazister och Ausschwitz (för där tycker jag att Europa absolut har lärt sina läxor) utan kommunister. Så länge Ryssland gör precis vad den vill i Tjetjenia, i Georgia, i Ukraina och egentligen i vilket land som helst de bara föredrar att ta för sig - så länge har Europa inte lärt sig någonting av historien och allt fasansfullt som kommunisterna har gjort genom tiderna inte bara upprepas utan är i full gång redan vid skrivande stund.

nu var det faktiskt tjetjenerna som började att döda ryska civila, Ryssland svarade milt i förhållande till anfallet. 
  • omjaghinner
    gavlemamma skrev 2015-02-04 19:34:29 följande:

Den pågår en förintelse i Palestina och har gjort i många år så den har redan upprepats.

Du vet uppenbarligen inte vad du talar om. 

Att förminska förintelsen på det sättet är en ren vidrig handling. 
  • omjaghinner
    Dissident skrev 2015-02-05 01:08:36 följande:
    Inget av det du tog upp kan förklara skillnaden. Förintelsetroende forskare gör sitt bäste för att bortförklara saken, vilket visar att själva datan är bekräftad, men deras förklaringar är väldigt krystade, precis som dina förslag.

Judar tenderar att hata de som ifrågasätter förintelseberättelsen ja. De har mycket investerat i denna myt. Det finns dock undantag som judiska David Cole i videon som är värda all respekt.
    Nej judar är emot de som påstår att deras döda farföräldrar och släktingar inte dog en så hemsk död ändå. 
Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?