Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

SchaefferBoy skrev 2015-01-28 08:57:24 följande:
    Men funderar du inte på varför har man inte anordnat detta stora pådrag på all media och pumpat in massa pengar för kommunismens offer? Det har typ aldrig hänt, jag har aldrig sett en liknande gala som anordnades igår med alla kungligheter. Aldrig och då är det ändå runt 10-15 gånger fler offer som kommunismen skördat.
    Jag har heller aldrig sett en gala för kolonialismens offer, för liberalismens och kapitalismens offer, för kristendomens offer... Inte heller för andra fascistregimers offer, för all del.

Ingen ideologi eller religion är utan skuld. Men nazismen sticker ändå ut, eftersom det är i dess själva grundideologi att utrota folkslag.

Kommunism och kapitalism har också mördat miljontals, men det var aldrig huvudsyftet, grundsyftet i någon av ideologierna att utrota. Det var mer en bieffekt. Men nazismens själva grund, dess hela väsen, handlar om att utplåna på industriell skala.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    ölburk2 skrev 2015-01-28 09:59:43 följande:
    Du m.fl har fel, möjligen p.ga desinformation eller att du är för ung för att minnas.., inte vet jag, men det var massiv propaganda under många år, som ledde till komunismens undergång forna Östeuropas fall.
    Å vad kommunisterna gjorde finns även det väl dokumenterat..
    Kvar finns endast Nordkorea å nåt fler litet landdå även Cuba nu gett upp kommunismen.
    Kina går inte att räkna som kommunistiskt längre, dom kör sitt eget race, en salig röra av allt möjligt, dock med total frånvaro av demokrati.

Så att nazismen just nu bekämpas är inget konstigt, den idiologin är på frammarsch, även om många inte kallar sig just nazister..
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2015-01-29 00:50:46 följande:
    Jag har nog inte sett någon försvara nazister, har du något exempel?
    "Det var ju en "hämnd" för att vänsterextremisterna tidigare angripit SMR:s demonstration och troligen till viss del även en hämnd för angreppet på SvP:s demonstration."

Där. Klockrent exempel.
  • Dorian Ertymexx
    KillBill skrev 2015-01-29 08:23:46 följande:
    Men vilken annan tolkning kan man göra av ditt tillägg än det jag gör? Varför inte förklara det i stället för att ifrågasätta mitt sätt att debattera?
    För att hen då måste svara, och det blir lite jobbigt då.
  • Dorian Ertymexx
    Tom Araya skrev 2015-01-29 09:46:52 följande:
    Vilket mycket väl kan vara ett konstaterande utan ställningstagande.
    Taget ur sitt sammanhang, ja. I sammanhanget, inte en chans.

"Jamen nazzarna spöade vanligt folk för att vänstern var dumma först" är väldans svårt att se som ett konstaterande utan ställningstagande - det är ett lamt försvar för en vidrig handling.
  • Dorian Ertymexx
    Domino skrev 2015-01-29 10:35:42 följande:
    Isis mördar allt i sin väg och dom välkomnas med terapi och jobb i sverige. Sverige är fantastiskt Skrattande
    Du föredrar alltså att de fortsätter mörda framför att de får terapi och arbete, där de kan göra nytta istället? Eller vad är din poäng?
  • Dorian Ertymexx
    Bozzy skrev 2015-01-29 10:50:07 följande:

Förintelsen kommer att upprepas, folk lär sig inte helt enkelt. Det har upprepats om och om igen redan och människor säger att nu är de så smarta så de skulle aldrig göra så igen och vad händer? Jo någon utnyttjar läget och helt plötsligt står vi där inför nya massmord och krig. Misstaget folk gör är att tro att de är bättre än vad de var förr.

Jag förstår mycket väl hur Hitler kunde komma till makten, han var en bra talare och utnyttjade människors rädsla. När Hitler kom till makten så hade Tyskland det svårt och när folk har det svårt så vill de ha något att skylla på, det är bara att titta på de som röstar på SD idag, de flesta är människor som är utanför systemet eller har det knapert och vilka skyller de på? Jo invandrare för de tycker de har det bättre ställt än dem. I Tyskland under den tiden så eftersom många judar är väldigt företagsamma så hade många judar det gott ställt medan många tyskar levde fattigt och med tanke på att Hitler var en god talare så lyckas han vända folket mot judarna och andra enligt honom underlägsna människor.

Så länge det finns människor så kommer det att finnas krig tror jag.

Tyvärr kan jag bara hålla med. Folk har inte bara kort minne, de har också en fantastisk talang för förträngning. "Bara för att vi gör exakt samma sak betyder det inte att vi får samma result juh!!" typ.
  • Dorian Ertymexx
    omjaghinner skrev 2015-02-03 16:36:29 följande:
    Jaså? Du får gärna försvara dig med tanke på att samtliga utomarabiska länder (inkl. gulfstaterna) förutom NK stöttar Israel. 

Sverige begår brott mot FNs regler kring mänskligt integritet på daglig basis. Dock är det inte många som vill påpeka det. Detta gör andra länder konstant också. Kolla på Kina och Nordkorea, hur pass bra följer dessa intenationell lag? 
    Israel är mellanösterns enda demokrati, de varken stenar folk till döds eller bombar kurder som andra länder där nere gör. 

Berätta också för mig hur 1100 raketer på 5 år inte behöver bekämpas. 
    Eeehm, nej. Du har fel.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (e) skrev 2015-02-03 22:48:04 följande:
    Nu orkade jag inte läsa hela tråden men jag svarade "nej" på frågan. Och detta inte pga nazister och Ausschwitz (för där tycker jag att Europa absolut har lärt sina läxor) utan kommunister. Så länge Ryssland gör precis vad den vill i Tjetjenia, i Georgia, i Ukraina och egentligen i vilket land som helst de bara föredrar att ta för sig - så länge har Europa inte lärt sig någonting av historien och allt fasansfullt som kommunisterna har gjort genom tiderna inte bara upprepas utan är i full gång redan vid skrivande stund.
    Vad har kommunismen att göra med dagsläget? Eller tror du att Putin är kommunist?
Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?