Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?

Gathenhielm skrev 2015-01-27 10:40:59 följande:

Vadå risk? Etniska rensningar pågår ju för fullt varje jävla dag.

Helt riktigt. Massmord har skett flera gånger sen andravärldskriget. Ruanda har nämnts men dessutom Maos mord i Kina, Pol Pot i Kambodja, Pågående massmorden i Nordkorea. Morden i Indonesien under 60-talet. Ungernrevolten -56. Det pågående kongokriget. Massmorden på tyskar efter kriget. Jugoslavien under Tito och Nordvietnam under Ho Chi Min hade också ihjäl ett antal miljoner.
  • Konservativ
    ölburk2 skrev 2015-01-27 11:42:33 följande:
    Du missade bl.a Israelernas pågående massmord å utrotningar av Palestinier..
    Jag tog inte med alla massmord. 
  • Konservativ
    Gathenhielm skrev 2015-01-27 11:45:14 följande:
    Och det är bara ett litet urval. Nazismens rensningar hamnar rätt långt ner på listan över etniska massmord i modern tid.
    Så långt ner är det väl inte? Men om man slår ihop alla kommunistregimer så vinner de enkelt. Men finns det något massmord före 1900-talet som kommer med ens på hundralistan? Tror inte det men jag är inte säker.
  • Konservativ
    ölburk2 skrev 2015-01-27 13:03:03 följande:
    Å jo, religonskrigens utrensningar å härjningar är långt värre än vad "vanliga politiska" sentida krig ens kommer i närheten av, å dom fortgår alltjämt.
    Kommunism är ett sentida påfund, å lär inte ens komma på "10 värsta listan" i en jmf med vad religionen ställt till med å ställer till med.
    Varför tror du det? Är det trettioåriga kriget du tänker på? Kommunismens offer kan räknas till hundra miljoner. Det pågår också fortfarande, särskilt i Nordkorea.
  • Konservativ
    ölburk2 skrev 2015-01-27 14:33:15 följande:
    Tror?
    Det pågår religiösa krig å har pågått sen urminnes tider, så i jmf med de politiska är de religiösa långt värre.

Kommunism har inte ens funnits mer än högst ett par hundra år, medans religionerna i flera tusen år.., å forfarande så krigar å mördar de religiösa om precis samma saker..
    Å det jävligaste av allt, dom stöds till fulla av folk Världen över, inkl många svenskar.
    Du tror alltså bara. 
Svar på tråden 70 år sedan Auschwitz befriades: Finns det risk att Förintelsen upprepas?