Min sambo får alldeles för tidig utlösning
Man 50+.
Skönt att läsa en seriös tråd som verkligen tar upp detta på det sätt det förtjänar, alltså att man ser det som ett problematiskt dilemma som många ställs inför och att det faktiskt finns lösningar.
Jag personligen hade ända fram till runt 45 års åldern bekymmer med detta också. Vid 20 års åldern var det verkligen 4-sekunders varianten ibland. Jag blev nog mer frustrerad än min partner.
Testade start-stopp och det gav lite bättre situation men under lång tid var det väldigt svårt precis när det var nära att komma att kunna lugna ner sig i tid och vara stilla.
Har alltid haft mycket hårt stånd (många timmar utan bekymmer).
Med kondom känns det mindre, men min fru gillar inte dem. Ring runt roten har jag aldrig testat, tror det mest ger hårdare stånd och det har jag aldrig haft bekymmer med, alltid mycket hård som sagt. Dock efter andra sprutet eller i ibland tredje sprutet de få gånger jag kommit tre gånger, då är jag inte lika hård längre.
Att spruta en gång först och sedan köra på efter en mindre vila - jo det funkar ju men blir ju rätt långdragna samlag ( vilket ju kan vara rätt mysigt också iofs).
Jag har fortfarande samma partner sen mycket lång tid och hon har aldrig klagat, gillar mest korta intensiva samlag oftast.
Dock ibland kan jag (så har det varit hela livet) hamna i sån slags andra andning och då kan jag hålla på precis hur länge som helst. Det som är frustrerade är dock att jag inte hittat nåt mönster när dessa tillfällen blir, jag har inte sprutar innan utan det är precis som att det bara fortsätter.
Vi brukar vid dessa tillfällen köra på väldigt länge (för oss då) och till slut blir vi helt enkelt less båda på juckandet. Ett angenämt bekymmer i sammanhanget.
Nu när jag passerat 50 har jag börjat få lättare att hålla mig. Vi kan hålla på längre och jag upplever att jag har bättre kontroll.
Vi/ jag har aldrig sökt hjälp professionellt men då min partner inte heller tyckt det varit nåt stort bekymmer har jag typ vant mig.
Numer senaste tiden ägnar vi oss åt lite annat än vaniljsex ibland, min fru njuter extra ordinärt mycket av det och fördelen med det är att just det penetration inte ligger i fokus utan det är andra moment i förspelet som gör att hon njuter (bondage och dominans etc) en lång stund och att penetrera blir bara en liten del av sexakten.
Under alla år har jag ägnat mig mycket av att ge min fru så mycket oralsex som hon nånsin velat och jag tycker mig nog också blivit rätt bra på det. Jag förstår att det inte kan kompensera penetration men det känns iallafall bra att vara vass på nåt... (Jag är nog rätt bra att göra det bra för henne vid våra icke-vanilj lekar också med allt som det innebär).
Blir så glad av att läsa om er partner som tar bekymren på allvar och vill hjälpa till att få det att funka.
Lycka till!
/ Man 50+