• Anonym (-)

Hur/var får man hjälp med insemination med privat donator?

Anonym (Spermlös) skrev 2015-01-26 17:58:52 följande:
    Vi har inget problem med att gå genom vården så länge vi får använda den donator vi har och inte måste använda någon helt okänd. Problemet inom Landstinget är (vad ja förstått) att det tar väldigt lång tid då kötiden är lång, vilket känns onödigt då vi har en donator.
    Vi har heller inga problem med att berätta för barnet vem som är biologisk pappa, men juridiskt så är det ju jag som ska vara pappa och inte min bror.
    Måste ju bara vara fördelar att ha en släkting som donator, så skulle de inte vara möjligt att få hjälp på detta är ju de väldigt märkligt.
    Vilket landsting tillhör ni?

Hur kommer det sig att du har gjort denna utredning förut? Tänkte om du försökt skaffa barn i ett tidigare förhållande eller så?

Min man har ingen spermieproduktion men han har ett barn via donatorinsemination, med sitt ex.

Vi bestämde oss för inte så länge sedan att försöka och han behövde inte göra om allt som han gjorde första gången. Några blodprover fick han ta men det var allt.
  • Anonym (-)
    Anonym (Spermlös) skrev 2015-01-26 17:58:52 följande:
    Vi har inget problem med att gå genom vården så länge vi får använda den donator vi har och inte måste använda någon helt okänd. Problemet inom Landstinget är (vad ja förstått) att det tar väldigt lång tid då kötiden är lång, vilket känns onödigt då vi har en donator.
    Vi har heller inga problem med att berätta för barnet vem som är biologisk pappa, men juridiskt så är det ju jag som ska vara pappa och inte min bror.
    Måste ju bara vara fördelar att ha en släkting som donator, så skulle de inte vara möjligt att få hjälp på detta är ju de väldigt märkligt.
    Sen kan jag tyvärr inte svara på vad som gäller vid privat donator.

Du kan inte försöka få en telefontid hos kliniken i ert landsting och höra dig för?
Svar på tråden Hur/var får man hjälp med insemination med privat donator?