h81 skrev 2015-02-01 23:09:27 följande:
visst kan det absolut vara så!
men man ser ju vad dom äter o inte.. vad dom får i sig och inte..
visst kan man bara va "liten" sån har jag själv vart hela livet nämligen.. petade mest i maten men inte ens jag var såå tanig som våran tös är..
efter en veckas sjukdom varav några på sjukhus nu, är revbenen framme ordentligt och hon klagar på ont i kroppen när hon rört sig mkt och ORKAR inte en heldag skola/fritids som hon brukar.. och det är då jag känner att hon behöver kanske lägga på sig lite mera..
sen ser alla olika ut och så länge man utvecklas och är pigg och glad och är ett "normalt" barn i övrigt finns ju såklart ingen anledning att fundera så mkt på detta (så har vi ju alltid tänkt tidigare) men efter att vi sett vad lite sjukdom gör med henne så känner vi att hon nog skulle må bra av några kilon till..
hon väger ju som två-treåringar vi känner och är ÅTTA år i år...! :/
..det jag vill ha tips på är småsaker (som tex bra smoothiesar) som man kan lägga till som lite extramål som i längden hjälper henne att lägga på sig litegrann..
Men det är ju klart att hon känner sig vissen om hon nyss varit sjuk. Att man är extra trött då är ju naturligt och visst an kroppen göra ont efter sjukdom. Min dotter var lika smal hon ja efter vad jag tyder i din text här och det löste sig. Ungar är inte dumma och de känner genast om man är efter dem o försöker putta i dem extra, precis som om man skall banta dem.
Hur många timmar sover hon per dygn? Vad har hon för övriga aktiviteter i sitt liv osv osv. Allt spelar in både vad gäller aptit och pigghet.
Min poäng var i det jag skrev, att om ni redan lagar hälsosam mat och äter rätt så finns det ingen anledning till oro.