Inlägg från: Anonym (*) |Visa alla inlägg
  • Anonym (*)

Blev du "högerextrem" när du fick barn?

Det finns en tes om att folk blir mer "högerextrema" när de får barn. Man blir skeptisk till invandring, kriminalromantik och liberala straff för grova brott när man har egna små barn som ska ut i den kalla, mångkulturella, socialliberala verkligheten.

Finns denna tes någon annanstans än i ditt huvud, TS I så fall, var?
  • Anonym (*)

Jag skulle tro att det är tvärtom, när man är ung är mycket saker mer svart-vitt, vare sig det är på höger- eller vänsterskalan. När man blir äldre så inser man att livet och politiken är mer praktisk, och då hamnar många/de flesta i mitten.

Finns ju en anledning till att när Svp marscherar så består leden av unga män.

• Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 15:23:51 följande:
    Jag har hört det från flera håll och ville se om den kunde ha någon bäring.

Familjeliv är extremt feministiskt och vänstervinklat forum så få platser är bättre att prova på än här.
    Nja, det är din åsikt, inte fakta. Du tycker ju som många andra med dina åsikter, att de som inte håller med dig är vänsterextrema och/eller extremfeminister. Men som sagt, det är inte fakta.
  • Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 15:22:19 följande:
    Nej, deras motstånd mot fängelsestraff är hämtat ur deras partiprogram.

"Fängelsestraff har inte varit någon särskilt framgångsrik metod för att avskräcka från brott eller förebygga återfall i brott. Därför är det viktigt att se i vilken utsträckning det går att finna alternativ till fängelsestraffet."

och

"Kriminalpolitiken måste bygga på en människosyn som ger alla människor goda utvecklingsmöjligheter. I huvudsak bör alternativ sökas till fängelsestraff, som sällan är en framgångsrik metod att förebygga brott"
    Att hitta alternativ till vissa som får fängelsestraff är inte att vilja avskaffa fängelse. Lär dig tyda skriven text, gör inte egna tolkningar.
  • Anonym (*)
    Ogenomtänkt skrev 2015-01-27 15:24:59 följande:

Du skriver:

"Det finns en tes som säger att folk blir mer högerextrema...."

Var finns den tesen?

Finns ingen tes. TS har "hört" det.
  • Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 15:46:06 följande:
    Jag tycker att Familjeliv i det avseendet är en utmärkt källa!
    FDFMGA skrev 2015-01-27 15:33:00 följande:
    Dels är väl den texten obsolet och dels har den filtrerats av ditt intellekt och blivit till att MP vill stänga fängelserna. 
    Vi kan väl åtminstone enas om att Miljöpartiet inte är ett parti som propagerar för längre fängelsestraff, det var kärnan i trådstarten. En motpol till dem som vill att grova våldsbrottslingar istället blir inlåsta.
    Du har alltså ingen oberoende källa utan bara din egen åsikt. Stå då för det istället för att anklaga folk för att ljuga.

• Anonym (*)

Sedan drar du ju en konstig slutsats, TS. Med tanken på att alla som inte röstar SD eller Svp är vänsterextrema, enligt dig, så borde ju din slutsats bli att ju äldre man blir desto mer vänster blir man, istället för tvärtom.

Hade din tes stämt, skulle ju inte 87% röstat som de gjorde i valet.

• Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 15:58:26 följande:
    Oberoende källa? Nej, Miljöpartiets partiprogram får väl stå för sig självt. jag vet inte riktigt hur du tänkt dig med "oberoende källa" i det fallet? Vet du ens vad du pratar om?

Miljöpartiet är givetvis en utmärkt källa när det gäller den politik de själva vill föra, även om de inte är "oberoende".
    Anonym (*) skrev 2015-01-27 15:39:19 följande:
    Familjeliv är extremt feministiskt och vänstervinklat forum

Källa på detta, tack.
    Jag tycker att Familjeliv i det avseendet är en utmärkt källa! = ditt svar

Det var den källan jag var ute efter. Men du har alltså ingen källa på att FL är extremt feministiskt och vänstervinklat.
  • Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 16:16:04 följande:
    Ja, absolut. Det är få ställen man blir så pass nedsablad på som Familjeliv om man framför en icke-vänstervinklad politisk åsikt.

På alla andra forum är det okej att kritisera feminismen, på Familjeliv kan man bestraffas med 24 timmars avstängning bara av att skriva något feministkritiskt.

Så absolut, ja, utmärkt källa!
    Ingen källa, alltså.

Som vanligt.
  • Anonym (*)
    mr me skrev 2015-01-27 16:22:42 följande:
    Jo?

Eller vad hade du väntat dig? En avhandling om Familjeliv och dess politiska klimat i jämförelse med andra svenska forum?

Jag vågar nog ändå säga att Familjeliv är mer vänstervinklat och åsiktsmodererat än Flashback och skulle vilja anföra det som allmänt känd fakta.
    Ja, en oberoende källa, inte dina åsikter.

Sedan behöver du inte ändra det du skrev innan, och skriva att det är mer vänstervinklat än något annat forum, för det var inte det du sade från början. Håll dig till det du skriver och stå för det.

Ganska magstarkt av dig att kalla folk för lögnare, när du själv inte ens kan skilja på åsikt och fakta och sedan ändrar "fakta" för att den ska passa dig bättre.

• Anonym (*)
    SpanskaFlugan skrev 2015-01-27 20:22:27 följande:
    Du har inte backat upp något. Din tes visade vara din egen personliga uppfattning och hörsägen. Om du skrivit "Jag har en tes..:" hade det varit helt ok. Men du har skrivit en TS som om det vore en vedertagen sanning. 

Sen har FDFMGA visat tydligt att du helt klart tolkat MP:s partiprogram helt felaktigt. Det står inte ett ord om att de tänker stänga fängelser. Där har du helt enkelt fel. 

Sen har vi hela den här paragrafen: "Som förälder vill man instinktivt skydda sina barn mot våld och kriminalitet och börjar därför tycka att brottslingar ska straffas hårt och blir mer skeptisk till det mångkulturella samhällets alla baksidor, enligt tesen. Man blir mindre förlåtande mot grovt kriminella och mindre hatisk mot så kallade "privilegierade" (dvs skötsamma medmänniskor)." 

Vilka är "man", var kommer källan till "man" som förälder blir mer skeptisk till det mångkulturella samhället? Var är källan till att "man" blir mindre förlåtande och mindre hatisk mot vissa grupper i samhället? 
Svar på tråden Blev du "högerextrem" när du fick barn?