Inlägg från: SpanskaFlugan |Visa alla inlägg
  • SpanskaFlugan

Blev du "högerextrem" när du fick barn?

Och som vanligt postar du trådar med massa kontroversiella påståenden utan källor eller referenser.

Vad då "tes" om att man blir mer högerextrem?

"Som förälder blir man..."

"Miljöpartiet vill stänga alla fängelser..."

Sluta sprida din dynga på FL.

• SpanskaFlugan
    mr me skrev 2015-01-27 14:38:06 följande:

"kontroversiella påståenden utan källor eller referenser"?

Jag ställde en fråga för att se hur många som instämde eller inte med frågeställningen.

Miljöpartiet har längre drivit linjen att stänga fängelserna och vill försöka vårda brottslingar tillbaka till att bli "goda samhällsmedborgare".

Jasså? Jag hittar inget om det på deras hemsida eller i deras partiprogram. För det är väl inte så att du slänger ur dig påstående utan faktakoll?
  • SpanskaFlugan
    mr me skrev 2015-01-27 16:39:44 följande:
    Jag skrev att: "Familjeliv är extremt feministiskt och vänstervinklat forum så få platser är bättre att prova på än här"

Och det måste väl ändå vara obestridligt. Eller menar du att Flashback, Stackoverflow, 9gag, Avpixlat eller Sweclockers är mer feministiskt?

Familjeliv bryter av ordentligt och är i en klass för sig bland de "stora" som vänstervinklat och feministiskt. På inget av de andra forumen kan man förvänta sig hot eller påhopp för att ha kritiserat feminismen eller för att framföra en åsikt som inte är vänster.
    Varken du eller någon av dina mer högervridna "polare" här på FL har någonsin försökt få till en vettig debatt runt feminism  (eller något annat ämne för den delen). Ni startar vanvettiga trådar där ni, precis som du gjort nu, lägger fram egna åsikter som fakta och tror att folk ska svälja det med hull och hår. 

Om du bemödat dig med att skapa en åsiktsneutral TS så skulle du se att svaren var annorlunda och en vettig debatt uppstod. Men eftersom din TS är så skrattretande vinklad blir det bara diskussioner om din bristande förmåga att lämna korrekta källor. 

När du startar dina ogenomtänkta feministkritiska trådar här får du mothugg på ett helt annat sätt än på de övriga forumet helt enkelt för att det här finns en helt annan sorts människor. Här får du berättigad kritik och kan inte komma undan med vad skit som helst. Om du inte gillar mothugg, håll dig på Flashbacks mer högervridna delar. Kom inte hit och gnäll för att vi inte stryker dig medhårs. 
  • SpanskaFlugan
    mr me skrev 2015-01-27 17:02:42 följande:

Det skrev jag inte att jag gjorde? I övrigt har jag redan svarat på den frågan.Gnäll?

Jag ställde en fråga som jag vill att folk svarar på. Uppriktigt talat tycker jag att det är bra att folk som du är lite tjuriga och kommer med påhopp eftersom det håller tråden vid liv, då är det fler som svarar på frågan.

mr me skrev 2015-01-27 17:02:42 följande:

Det skrev jag inte att jag gjorde? I övrigt har jag redan svarat på den frågan.Gnäll?

Jag ställde en fråga som jag vill att folk svarar på. Uppriktigt talat tycker jag att det är bra att folk som du är lite tjuriga och kommer med påhopp eftersom det håller tråden vid liv, då är det fler som svarar på frågan.

Du ställde en fråga och kom sedan med massa dravel som du inte kan backa upp. Men det är nu bra att du erkänner att du är medvetet provokativ enbart för att lyfta dina frågor. Förstår dock inte varför du gnäller på påhopp om det är nu är en medveten strategi att provocera. Påminner mig och fjortisbloggaren Kissie faktiskt.
  • SpanskaFlugan
    mr me skrev 2015-01-27 19:42:26 följande:
    Jag har backat upp alla sakpåståenden i trådstarten. Flera gånger dessutom.

Sedan förvånar det mig inte att du upprepar att jag inte skulle ha gjort det.
    Du har inte backat upp något. Din tes visade vara din egen personliga uppfattning och hörsägen. Om du skrivit "Jag har en tes..:" hade det varit helt ok. Men du har skrivit en TS som om det vore en vedertagen sanning. 

Sen har FDFMGA visat tydligt att du helt klart tolkat MP:s partiprogram helt felaktigt. Det står inte ett ord om att de tänker stänga fängelser. Där har du helt enkelt fel. 

Sen har vi hela den här paragrafen: "Som förälder vill man instinktivt skydda sina barn mot våld och kriminalitet och börjar därför tycka att brottslingar ska straffas hårt och blir mer skeptisk till det mångkulturella samhällets alla baksidor, enligt tesen. Man blir mindre förlåtande mot grovt kriminella och mindre hatisk mot så kallade "privilegierade" (dvs skötsamma medmänniskor)." 

Vilka är "man", var kommer källan till "man" som förälder blir mer skeptisk till det mångkulturella samhället? Var är källan till att "man" blir mindre förlåtande och mindre hatisk mot vissa grupper i samhället? 

Svar på tråden Blev du "högerextrem" när du fick barn?