Oktoberbebisar 2015
Fast ja jag har ju redan fått tid den 23 feb så får ju se hur det är på granen först :p bara får jag byta :)
Jag ringde och blev inskriven utan problem. Varför skulle man inte kunna det`?
Fast ja jag har ju redan fått tid den 23 feb så får ju se hur det är på granen först :p bara får jag byta :)
Jag ringde och blev inskriven utan problem. Varför skulle man inte kunna det`?
Jag själv är fruktansvärt trött, har aldrig varit såhär trött som jag nu varit varje dag i 3 veckor, riktigt jobbigt:/ plus ja brösten är mycket större och ömmar , sen är jag mer kissig och rätt svullen om magen :p är i v 7(6+2)
Har idag inget illamående. Har haft det ett par dagar nu. Dock är jag fortfarande väldigt trött och ömma bröst. Varierar illamåendet för er med? (V.7+2) idag.
Men fy vad jobbigt ;(.. Vilken vecka tror du att du är i ? Hoppas verkligen allt går bra om 2 veckor.. Håller tummarna för dig!!!!!!
Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta
Ah okej.. Ja för jag går in i v 8+0 fred den 27 feb, så ska boka för tidigt ul denna vecka där dem kan se hjärtaktivitet osv och dem kunde bara se det från vecka 8, där jag ska göra det iallafall.. Ja hoppas verkligen det går bra för dig om två veckor !!
Om man räknar efter sista mens så går jag in i vecka 8 i dag (7+0) hoppas det är så att det bara inte syns än....
Jag är i v 7 (6+3) har ömma och fylligare bröst, ömheten blir värre ibland.. Sen är Jag något så kopiöst trött, har aldrig varit såhär trött.. Illamående har jag inte fått än..blir också lätt yr ibland ? Inte alls ofta, sen har jag molande värk ibland, är mer hungrig pch törstig också.. Ska på mitt första möte med bm på måndag den 23 feb:) sen tänke jag boka tidigt ul också , som man kan ta i v 8 +0, privat såklart , men då kan man se hjärtaktivitet osv :)
Ja precis , graviditet symtom kommer och går , alla graviditeter är unika , vissa känner mer och vissa känner inget alls :p min kompis fick t.ex reda på att hon var gravid i vecka 13;p så det är så olika för person till person :)
Jag har jätteömma bröst då och då. Lite yrsel och trötthet. Illamåendet kommer och går, just nu så är det inte så mycket alls. Misstänkte att gravsymtom kommer och går.
Går också in i vecka 7 idag :)
BF-lista Oktoberbebisar 2015
8/10 marsvensson, 1:a barnet, Malmö
9/10 johannajo93, 1:a barnet
10/10 mittnamnDoris, 5:e barnet
12/10 Hannap90, 1:a barnet, Kristianstad
14/10 Missma01
14/10 JLH87, 1:a barnet, Stockholm
19/10 corran, 2:a barnet
20/10 chazbo, 3:e barnet, Stockholm
21/10 Fru Hermelin, 2:a barnet, Stockholm
21/10 jc86
21/10 LittleJag, Stockholm
22/10 kds, 1:a barnet
23/10 Nattzan, 2:a barnet
24/10 Irlais, 2:a barnet, Stockholm
26/10 And3rsson, 4:e barnet
Försök hitta privata kliniker där
Dem tar tidiga ultraljud, kostar såklart men lätt värt det.. Ska själv boka in ett tidigt när jag är i v 8+0 så man kan se hjärtaktivitet oså.. Jag bor i Skåne dock:)
Var på hälsosamtal idag. Min barnmorska var helt flummig men det ska väl gå.. Dom sa att jag är i v7+3 men jag går efter mitt 7+0 då jag vet när jag hade äl och dom går efter min senaste mens.
Dock så ska jag inte ens få se bebis under min nästa tid 24 mars när jag är i v.13 utan jag ska behöva vänta till v.18 för ett RUL. Hur ska jag kunna vänta i över 10 veckor på att få veta om det verkligen är en bebis i min mage? Tycker det är grymt snålt. :(
Nån mer som inte får kolla förs så sent?? Bor i Västra Götaland..
Står det gravid så är du gravid :p grattis :D !!
Hej! Hoppar in här! Kan inte fatta själv men fick precis ett gravid 1-2 veckor :)!!
Testade med Clearblue digital, idag skulle jag fått mens men kunde inte hålla mig!
Hur mycket kan jag faktiskt lita på detta? Är mycket väl medveten om missfallsrisken osv men tänkte just själva resultatet.
Efter 8 månaders försök och ett tidigt missfall så kanske det är vår tur nu :D!
Samma här, plus är tröttare och hungrigare än vanligt också.. Denna natten var värst kissade hela tiden, jätte drygt :p men sånt får man väl ta nu:) är i vecka 7 (6+5)
Jag har inte mycket gravidsymtom, lite ömmande bröst till och från och så vaknar jag nästan varje natt och måste kissa det gjorde jag aldrig innan graviditeten..
Grattis :D
Får jag vara med här? Plussade igår och har bf 22/10
Mitt andra barn har försökt ett år att bli gravida och har fått hjälp!
Ja vi hoppas allt går bra , är också nojjig över allt eftersom det är ens första graviditet , men det kommer gå skitbra :D
Tack! Nu blir det till att överraska sambon efter jobbet. Han kommer bli såå glad :)!! Nu håller vi varenda tumme och tå på att det går vägen!
Åh då är vi lite nära iallafall jag är i v 6+5, vill bara att dessa veckor ska gå fort och BRAA så man kan berätta för hela världen typ :D ska på mitt första samtal med bm på måndag den 23 feb:)
Jag är i V. 7+3. :) nu tycker jag det börjar bli jobbigt att hålla tyst.. Vill ju berätta för alla om graviditeten men än så länge vet ingen om det mer än min sambo/barnets pappa.
Hoppas allt gick bra!!!
Nu är jag på väg in för vul igen, håller tummarna för att läkaren ser något annat i dag... Men känner mig ju riktigt gravid så man hoppas... Jag vill också vara med på en gruppen, har skickat mail till dig, shibby
Jag har också den :D är på denna :)
Är det normalt att inte ha något illamående alls ?:) har inte mått illa alls är i vecka 10 9+5, har ju andra symtom som trötthet hungrigare, humörsvängningar ,ömma större bröst och svullen mage :)
Man kan höra hjärtslag från v 8 så
Hon pratade ju trams bara eller så ljög hon.. Boka privat annars om du ej får göra vul :/ där Jag bor gör dem inget förens v 19 så bokade privat så ska på ul den 27 mars är i vecka 12 då:)
Jag var på inskrivning idag v 8+0 och frågade om VUL men bm sa att man inte kan höra hjärtslag föräns i v12 ungefär :/ hört av folk att denna bm är oseriös och inte gör det hon ska och har ingen möjlighet att byta då den andra som finns har dåligt med tider då ingen vill ha min bm.. Känns väldigt tråkigt, ville ju höra hjärtat o veta att allt är som det ska.