Inlägg från: Rulltrappa |Visa alla inlägg
  • Rulltrappa

Oktoberbebisar 2015

Nej maten är jag inte orolig för, vi delar lika på föräldraledigheten och hon växlar mellan bröst och flaska like a pro. Det är mest allt det andra. Haha, mina andra barn har inte haft barnvakt förrän de varit över året, jag är nog extremt hönsig.

• Rulltrappa

Eftersom hon äter med 60-90 minuters intervall dygnet runt och jag ammar när jag är hemma sover jag inte särskilt mycket. Jag mår dock inte dåligt av det då hormonpåslaget av amningen gör mig pigg. Möjligtvis att jag börjar bli lite trött i ryggen av det då liggamning aldrig har funkat för min kropp och jag måste sitta upp.

Julklappar behöver hon knappast men jag har hjälpt de andra barnen att köpa en liten sak till henne. De är väldigt måna om sin lillasyster.

• Rulltrappa

Såhär ser det ut när hon inte äter så det är rätt uppenbart att hon bara använder mig till käk nattetid. På dagarna tycker hon om mig däremot och ropar på "awwa". Mannen var magsjuk för några dagar sen och då försökte jag få henne att ligga mot mig istället så han fick vila men hon lyckades rumpa sig tillbaka till honom. ????
  • Rulltrappa

Just hårfärgen är mer åt mitt håll men jag gissar att hon kommer få mer pigment ju äldre hon blir. Just nu håller hon på att tappa babyhåret så att hon ser ut som en riktig gammal gubbe.

• Rulltrappa

En riktig vardagshjälte ju!

Finalisten skrev 2015-12-20 13:13:52 följande:

Jo hon är otroligt snäll, fattar inte hur hon orkar med en skrikig bebis när hon har tre egna barn hemma plus att hon är gravid, all cred åt henne! Jag hade aldrig orkat :| samma sak med vår bebis, OM hon sover så är det i famnen och ingen annanstans..

• Rulltrappa

Imorse fick vi svaret på den senaste tidens enorma dreglande. En liten tand. Mina andra barn var betydligt senare så det var inget jag räknat med. Men men, det är bara att gå och köpa en liten tandborste.

• Rulltrappa

Det där med att bli känslig för arga röster har kommit här också, och det höga skrattet. Annars är tandsprickningen jättejobbig, det känns hårt i hela tandköttet och 3 tänder är ute. Hon dreglar och stoppar in nävarna i munnen och är otroligt grinig. Här är inte heller tal om att lägga på mage men styrkan i nacke och rygg finns där, hon använder den bara hellre till att sitta och stå. Mitt näst yngsta barn som snart fyller 5 ville inte heller ligga på mage men hon var sjukt stadig på att sitta tidigt. Som en följd av det kröp hon aldrig utan tog sig fram genom att studsa på rumpan. Om jag tänker efter har jag nog fortfarande inte sett henne krypa. Men hon har haft en "normal" motorisk utveckling trots att vi nästan aldrig lade henne på mage. ;)

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015