• Simone

Oktoberbebisar 2015

39+3 idag och nu lossnade äntligen slempeoppen!!! Hoppas verkligen att det börjar hända något snart :D ni som har barn, hur lång tid tog det efter att slemmisen gick tills att värkarna kom igång?

• Simone
    garin skrev 2015-10-08 18:58:49 följande:

Min slempropp såg jag aldrig röken av förra gången, inte nu heller hittills (39+5)

Det kan ju ta upp till två veckor till innan bebis är ute ändå tyvärr :/ men håller tummarna att det verkligen är på gång!!!

Jo jag har ju hört att det kan ta någon vecka till iallafall tyvärr... Men jag hoppas att jag slipper vänta så länge haha!
  • Simone

Vaknade upp vid 03.29 av att jag va tvungen att kissa, då lossnade ännu mer av slemmisen. Kunde inte somna om igen efter det då jag började få ondare bak i ryggen samt magen. Ca 04.10 small det till i magen och sen blev jag kissnödig, hann bara ställa mig upp så gick allt vatten! Kan knappt fatta att vi snart ska få träffa våran tjej :D

• Simone

Nu är våran älskade prinsessa äntligen här :) alla mår jättebra och jag har nu finaste tjejen som ligger och sover i famnen.

Förlossningen gick så himla bra! 04.10 gick vattnet, hade inte så kraftiga värkar då utan dom kom runt 05.20. 06.00 kom vi in och va då öppen 6cm, hann inte få någon bedövningen, men gick bra iallafall! 09.20 var hon ute, 51 cm lång och 3660 gram :) vi alla mår jättebra

• Simone
    Damdis skrev 2015-10-10 09:15:15 följande:

Förresten, är det någon som vet om färdknäppen är extra effektiv när slemproppen släppt och en hinnsvepning är gjord? Eller ska man rentav låta bli? Vet ju att den sitter där för skydd mot infektioner men majoriteten av färdknäppare på övertid (och även många andra) har nog ändå inte slemproppen kvar tänker jag?

Min slempropp släppte i torsdags runt 18.45, så jag och sambon bestämde oss för att testa färdknäppen. Kl 03.29 lossnade mer av slemproppen och en timme senare gick vattnet. Så kör på :D
  • Simone
    Damdis skrev 2015-10-10 15:59:11 följande:

Åh, detta var vad jag behövde höra - hopp . Har gått några få timmar nu och har lite värk emellanåt men inget som trappas upp. Har det inte hänt något innan läggdags får man väl prova en gång till  

Jag hade inga värkar eller känningar alls innan vattnet gick! Hur känner du dig nu då? :)
  • Simone
    mammalovis skrev 2015-10-11 00:13:57 följande:
    Simone: Födde du i fredags den 9/10?

Jag glömde visst också att flytta din rad från bf-listan ... Det får bli nästa gång.
    9/10 stämmer bra :)
  • Simone
    mammalovis skrev 2015-10-11 23:32:58 följande:

Ni som fött, har era barn fått sina personnummer på förlossningen, eller har ni fått vänta?

Där vi födde har de haft problem de senaste veckorna, så vi har bara fått ett s k a-nummer som fyra sista. Jag antar att man behöver ett personnummer för att starta upp en barnförsäkring. Jag får väl ta en sväng förbi Skattemyndigheten imorgon, för man vill ju inte gärna vänta flera veckor med försäkringen. Vi har sista barnläkarronden på tisdag, innan vi officiellt tillhör bvc.

Vår tjej fick sitt personnummer direkt på förlossningen. Sambon ringde idag och skulle teckna en barnförsäkring och då ville dom ha barnets personnummer.
  • Simone
    Iowhannah skrev 2015-10-13 06:53:42 följande:

Det är så kul att läsa att det händer saker för flera här! :D

I natt släppte mer av slemproppen, men än så länge inget mer än så. Har varit vaken sen halv sex pga molvärk i ländryggen och i övrigt sov jag, som vanligt, dåligt. Nu har jag satt mig upp i sängen, samt tagit två alvedon, vi får se om det hjälper. Ärligt talat så hoppas jag inte det ;)

Sambon vaknade till och frågade hur jag mådde, jag sa bara till honom att somna om. Ifall nåt skulle sätta igång så vill jag att han är någorlunda utsövd.

Anyway, nu sitter jag och hoppas att det ska komma sammandragningar och värkar, men det är väl bara önsketänkande...

Kul grej: de senaste dagarna har jag (äntligen) insett att vi ska ha barn! I exakt åtta månader har vi vetat om graviditeten, men inte förrän nu har jag lyckats greppa det! Det är nog som min bror sa, man är aldrig redo förrän bebisen är ute :P

Åh vad roligt att något börjar hända :D elakt att säga, men jag hoppas inte tabletterna hjälper och att du börjar få ont snart haha!

Precis så där började det ju för mig med! Kände verkligen ingenting, plötsligt lossnade slemproppen och sen gick vattnet, det var ju först efter det som värkarna kom
  • Simone

Idag fyller vår lilla älskling hela 4 dagar. Går inte att beskriva med ord hur underbart det är att bara få ligga och titta på henne. Ni som väntar på eran lilla kommer snart förstå vad jag pratar om
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015