Inlägg från: Längtan efter ett syskon |Visa alla inlägg
  • Längtan efter ett syskon

Oktoberbebisar 2015

Shibby skrev 2015-02-03 07:20:11 följande:

Om du känner dig orolig så kan du alltid ringa och fråga. Men jag har alltid haft problem att hitta trevliga mottagningar tidigare, och när man fått nej på nej så intalar man sig istället att det är något ännu mer fel än man trodde från början.. :-P

Men det är alltid värt ett försök

Ja det e svårt att få vul men annars provar jag att hitta nån privat annars

Btw. Bf 25:e sep. Får jag vara kvar i gruppen?

Shibby: Åh vad kul.

Har du oxå mycket växtvärk? Det hugger i ligimenten emellanåt. Har idag o igår fått avsmak för kaffe men e KONSTANT sugen på nått!!! Äter o äter hela tiden, wtf. Kommer gå upp asmycket.

Vägde 82 på inskriven med förra i v 10 o nu 1,5 år senare vägde jag 70/71. På inskrivningen lär jag gått upp 4 kg hahahaha

Jag har precis slutat röka sen 1 månad o håller på att dra ner snuset. Köpte sista dosan idag. Kan vara därför jag äter. El?

Magen e sååå svullen på kvällarna

Btw 3:e barnet och mina barn e födda 2013 o 2011. Det kommer bli 2 år mellan varje hahaha. Liteee nervös e jag faktiskt

Shibby skrev 2015-02-03 16:54:03 följande:

Hmm, jag vet inte om det är växtvärk men till och från får jag ont i magen eller ryggen. Det kan variera i styrka och längd, men skulle förmoda att det är samma

Jag har börjat må illa till och från men idag har det faktiskt varit rätt så ok, men håller på att ta körkort och min körskollärare påpekade att jag kör mer försiktigt och fegt nu vilket beror på att jag känner mig trött hela tiden och typ frånvarande konstant!! Undrar hur de ska gå på uppkörningen :/

Jag slutade rök på nyår, efter det har jag också varit småsugen eller velat äta ganska ofta. Så även innan jag blev gravid har jg nog lagt på mig en del den senastemånaden... Detta bådar inte gott :P

Men då e det nog växtvärk.

Åh vad roligt. Fixa körkortet så fort du kan. Jag jobbar heltid o pluggade o körde de dagarna jag var ledig. 2 månader o 8 dagar senare hade jag kortet. Klarade teorin o uppkörning på första försöket. Fick kortet 3:e dec -14.

Asch vi får ta tag i det sen när bebis e ute hihi. Åhhh illamåendet kommer o går o blir mer o mer intensiv stundvis. Jag vill inte spy denna gången.

Jag kommer vänta med att berätta för alla. Två vet om det men jag vill gå över 12 veckor innan jag berättar på jobbet o för några få. Annars kommer ingen få veta förs efter rul
    Mmaja1990 skrev 2015-02-04 13:32:32 följande:

Ja alltså, jag har alltid haft magont till och från och egentligen känns inte det här så annorlunda men man blir ju lite orolig. Tänker att om man börjar blöda, vad gör man då? Man vill ju gärna vara beredd så det inte syns genom kläderna etc, igår hade jag strumpbyxor och kjol t ex... idag har jag mörkgrå byxor och inget skydd med mig.

Är ni trötta då tjejer?

Jag skojade häromdagen om att trötthet kan inte vara ett tecken för mig då jag alltid är trött. Men vad tusan, så här trött brukar jag inte vara! Haha. Vill hem och sova nu, tror jag ska stå ut till kl 15 sen flexa hem.

Jag e sjukt trött. Är i v 6+5. Värst e på morgonen o hade lätt kunnat gått o lagt mig 21 på kvällen.

E piggare senare under dagen o sen slår det till efter maten
    Shibby skrev 2015-02-04 16:48:24 följande:

Är det bara jag som helt plötsligt blir sjukt sugen (på egentligen inte så jätte goda grejer) men typ fet mat?  

Som nu, jag är sjukt sugen på chicken nuggets med curry sås vilket jag inte ätit på typ hundra år..  asså va...

Asså jag e sugen på fet och salt mat! Vårrullar, oliver, ölkorv, SUSHI (blir varje gång jag e gravid sugen på det) chips och THAI mat!!

Idag har jag mått oftare illa o mer intensivt. Kommer lixom i vågor.

Idag fick jag förfrågan om jag var gravid!!!! (jobbar på vik som pers assistent) jag hade strax innan tackat ja innan jag visste att jag var gravid till halvtidstjänst efter vikariatet.

Detta e så jävla typiskt. Jag ifrågasatte hur det kommer sig att ge tror att jag e gravid.

- jag ser att din mage är rundare + lite annat

Hoppsan :s jag hade tänkt o vänta med att berätta tills längre fram men nu vet hen iaf om det.

Ser sj att jag e ganska svullen men att andra reagerar trodde jag inte. Desutom frågade min bästa vän min sambo om jag e gravid då han känner igen mina tecken på hur jag e när jag e gravid hahshaha.

myone skrev 2015-02-04 18:29:35 följande:

Sen undrar jag på en till sak. Varje gång jag ätit, oavsett mängd. (spelar ingen roll om det är en bulle eller en trerätters) så känns det som att hela magen ska spricka på mig, den spänns ut och så gör det ont.

Det känns ju som att det är i slutet av graviditeten det borde bli trångt, inte nu, precis i början

Så känner jag med ibland. Magkatarr?

Btw idag har jag haft extremt med växtvärk och stickningar. Shibby, har du oxå mer växtvärk nu?

Marsvensson skrev 2015-02-04 19:22:09 följande:

Är de vanlig st växt värk kan komma och gå? För några dagar sen hade jag rätt mycket växt värk.. Kändes som mensvärk.. Nu har jag inget typ.. Mest ont i ländryggen när jag sitter ner länge.. Annars inget förutom då större ömmare bröst, trött som ja jag vet inte vad, hungrig och törstig.. Vet att varje graviditet är unik men man undrar ju ändå eftersom detta är första gången man är gravid..

Ja det kan komma o gå
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015