Inlägg från: villbildafamilj |Visa alla inlägg
  • villbildafamilj

Oktoberbebisar 2015

Mira14 skrev 2015-02-08 12:16:17 följande:
    Jag plussande på torsdagen och ringde på måndagen när jag hade BIM. Hon tyckte det var bra att jag ringde så tidigt så det är lättare med tider men hon förstod att det var första barnet för jag var så ivrig Ska på inskrivning på torsdag!
    Åh vad mysigt! :) Jag plussade i fredags, tänkte ringa imorgon.. Det kan väl inte skada? :) Mer än att det kanske bli jobbigare om man får missfall? :S Jag vet inte.. det är mitt första barn också.
  • villbildafamilj
    Mira14 skrev 2015-02-08 12:28:58 följande:
    Jag tycker inte man ska gå omkring och oroa sig för missfall, jag kan förstå att man kan vara orolig om man haft det tidigare men har man inte det får man hoppas att allt går bra. Det värsta som kan hända är att man får ringa/maila och tala om vad som hänt! Jag tycker du kan ringa nu i veckan
    Tack. :) Då ringer jag imorgon, som jag planerat! :D
  • villbildafamilj
    corran skrev 2015-02-08 12:38:01 följande:
    Jag äter aco gravid vitaminer, har gjort sen vi började planera barn. Är bra att få i sig framförallt folsyra i början av graviditeten så börja med det :)
    Sedan vi planerade att skaffa barn har jag ätit folsyra. Gör det fortfarande! Men tänkte köpa aco gravid.. får jag i mig förmycket folsyra då? eller det kan man inte få?
    eriwag skrev 2015-02-08 12:41:54 följande:

Jaha okej :) vi ska nog oxå göra Kub. Varför vill ni ej ha hälsosamtal?

Vad är kub? Gör alla det? :)
  • villbildafamilj
    corran skrev 2015-02-08 13:20:22 följande:
    Vet faktiskt inte hur det funkar men aco gravid innehåller den folsyra mängd som rekommenderas för gravida. Vilket rena folsyra tabletter också gör såklart. Men lite extra vitaminer skadar ju inte :)
    Okej, får kolla med bm när jag ringer imorgon! :) Äter redan multivitamin och lite andra tabletter sedan innan då jag gjort en Gastric bypass för 3 år sedan snart! :)
    Mira14 skrev 2015-02-08 13:23:07 följande:
    Med ett KUB-test kan de avgöra om det finns några kromosomfel. Man lämnar blodprov + gör ultraljud. Min sambo är lite nojig så han vill gärna göra det och jag vill gärna se pyret lite tidigare än vecka 18-20

Här i Uppsala får alla över 35 göra KUB gratis men alla har får göra det men då kostar det 1500 kr. Som jag förstått så kan man inte göra dessa tester i alla län.
    eriwag skrev 2015-02-08 13:25:18 följande:

Kub är ett tidigt ultraljud som man kan göra för att upptäcka kromosomavvikelser :) vanligast är att man gör de om man är över 35 tror jag. Ultraljudet tar man mellan v 11-14 och man lämnar även blodprov så får man svar direkt om de är låg eller hög risk att bebisen har down syndrom :)

Jag har inte gjort de innan och Jag är inte över 35 men vill ändå se om allt är ok

Okej, tack då vet jag! :) Får nog redan på alla mina frågor när jag ringer bm imorgon! :) hehe

• villbildafamilj
    Fruåslund skrev 2015-02-08 17:43:23 följande:

Får man för mycket folsyra i sig så kissar man ut det

Så käka på ni hehe.

Tack för infon. :D då kan jag köpa att gravid imorgon och ändå käka mina folsyra tabletter. :)
  • villbildafamilj
    Missma01 skrev 2015-02-09 08:34:00 följande:

Hej! Jag och sambon plussade igår, BF är 17 oktober!

Jag börjar fundera lite på min träning, tränar cirkelträning och HIIT vilket bla innebär att lyfta vikter, hoppa och göra magträning. vad säger man om det i början va graviditeten?

Vad bra att du frågade! Det vill jag gärna också ha svar på! :) 
  • villbildafamilj
    Hallonmaja skrev 2015-02-09 08:05:16 följande:

Hej! Jag är gärna med här, plussade imorse! Glad Känns helt fantastiskt att vi förhoppningsvis får en liten trea i oktober Hjärta

Grattis vad roligt! :D 
  • villbildafamilj
    Missma01 skrev 2015-02-09 08:34:00 följande:

Hej! Jag och sambon plussade igår, BF är 17 oktober!

Jag börjar fundera lite på min träning, tränar cirkelträning och HIIT vilket bla innebär att lyfta vikter, hoppa och göra magträning. vad säger man om det i början va graviditeten?

Och grattis såklart! :) 
  • villbildafamilj

Jag fick ingen direkt stegring på mitt test idag? Varför? Man kanske inte ska ta test varje dag som jag gjort? :/ neeeeervööös!

• villbildafamilj

Jag fick stegring idag! :) Sååå skönt. hihi Ringde även bm och fick tid den 16/2, alltså nästa måndag! Ooohh, är väldigt nervös!

Testet längst ner är den 6/2 (BIM) , sen 7/2, 8/2, och det längst upp är idag 10/2! :) 

• villbildafamilj
    Jsson skrev 2015-02-10 21:42:58 följande:

Hej! Hoppar in här med ???? plussade i söndags! Vi har försökt i 2 år och 7 månader och hade gett upp så plusset kom som en överraskning dock en mycket välkommen sådan! Bf 17/10 om allt går som de ska. Har världens mensvärk och molningar hela tiden och mår redan illa i vecka 5!? Är de normalt?

Jag har också molvärk/mensvärk hela tiden. Ganska så obehagligt faktiskt.. (är van att inte ha någon mensvärk alls vid mens) Så känns väldigt skumt.. Illamående är jag inte riktigt än. Men det är väldigt individuellt. Så du är absolut normal. :) inget konstigt!
  • villbildafamilj
    eriwag skrev 2015-02-11 08:40:47 följande:

Jag är rökare och har alltid sagt att jag ska sluta röka när jag blir gravid. Min man har sagt att han oxå ska sluta för att visa respekt för mig. Igår gick han ut och rökte på balkongen. Jag bröt ihop och blev helt förstörd. Jag va så ledsen. Jag tycker oxå de är jävligt att sluta och han verkar inte ens försöka. Tyckte så jäkla synd om mig själv!!! Bad han till och med att flytta ut i bilen (blev fem år ett tag) haha Dessa hormoner :p idag är min tredje dag som rökfri. :)

Samma här! Dock röker inte min sambo, han är snusare.. Och har sagt att han ska sluta men inga tecken på de än iallafall.. Höll på att spy när jag pussade honom igår för att de smakade snus.. öörrk!! Jag är inne på min fjärde rökfria dag idag! :) Hejja oss. Detta klarar vi! Vi är grymma! :D 
  • villbildafamilj
    Tog ett test nu ni ikväll bara för att se hur det såg ut! :) Det blev väääldigt starkt. Hur kan det komma sig? Urinen var ganska så utspädd (väldigt ljus iallafall). Här är bilder på testet. Även en bild på jämförelse på testet från igår morse till nu ikväll.

• villbildafamilj
    Missma01 skrev 2015-02-11 23:02:55 följande:

En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni?

Jag har berättat för mina 2 allra bästa tjejkompisar, och sambon har berättat för svärmor då vi bor tillsammans med henne! Jag bor 35 mil från mamma, pappa och lillebror och 80-90 mil från min syster.. Och min lillebror ska komma upp till mig och hälsa på nästa vecka... tror jag kommer berätta för honom under veckan, då vi inte träffas så ofta. Och nästa söndag den 22e ska vi lämna honom och kommer då träffa mamma, kommer därför berätta för mamma då, har funderat på att ge henne någon sak där det står världens bästa mormor eller något, men jag vet inte riktigt! :-P Till min syster tänkte jag skicka upp någonting och säga till henne att innan hon öppnar så måste hon ringa mig på skype! Resten får veta efter veckan 12. Vi har planerat att köpa likadana skor till båda mig, sambon och ett par mindre skor och lägga ut det på facebook! Om vi hittar det förstås, annars får vi hitta på något annat roligt!  
  • villbildafamilj
    Mirjam91 skrev 2015-02-12 14:56:03 följande:
    Det låter ju inte rätt. Jag kunde söka på den. Hitta den och se medlemmarna i alla gall :) Den är ju bara sluten, inte hemlig..
    Det finns även en som heter gravid med bf i oktober 2015, som också är helt hemlig som man måste bli inbjuden till! :) 
  • villbildafamilj
    myone skrev 2015-02-12 23:21:53 följande:

Är det du som släpper in i den gruppen? Eller vem kontaktar man?

corran skrev 2015-02-13 08:49:28 följande:

Den vill jag va med i, vem kontaktar man? :)

Skicka ett privat meddelande till Minna Holi att ni vill vara med i gruppen.
  • villbildafamilj
    Marie14 skrev 2015-02-13 13:00:07 följande:

Jag har börjat må illa massa efter jag ätit. någon med samma? någon som vet varför? i vecka 6.

Haha samma här! :-P Jag är också i vecka 6.
  • villbildafamilj
    Elesif skrev 2015-05-25 11:28:04 följande:

Hej!
    Om någon av er har valt att berätta på facebook, i vilken vecka var ni då?
    Jag har berättat för släkten och endast några kompisar och känner att det ev hade varit kul som en överraskning att lägga ut där för resten Glad 

Jag är i vecka 20, 19+1 idag. Man vill ju inte att något ska gå snett heller men jag känner att jag har väntat så pass länge och jag kan ju knappast dölja kulan längre nu.

Hejsan! :)

jag kunde inte hålla mig utan ville bara skrika ut det så fort som möjligt. :P Berättade på facebook i vecka 13 (12+2)! Hehe  

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015