Oktoberbebisar 2015

Jaha okej :) vi ska nog oxå göra Kub. Varför vill ni ej ha hälsosamtal?
Kub är ett tidigt ultraljud som man kan göra för att upptäcka kromosomavvikelser :) vanligast är att man gör de om man är över 35 tror jag. Ultraljudet tar man mellan v 11-14 och man lämnar även blodprov så får man svar direkt om de är låg eller hög risk att bebisen har down syndrom :)
Jag har inte gjort de innan och Jag är inte över 35 men vill ändå se om allt är ok
Får man för mycket folsyra i sig så kissar man ut det
Så käka på ni hehe.
Hej! Jag och sambon plussade igår, BF är 17 oktober!
Jag börjar fundera lite på min träning, tränar cirkelträning och HIIT vilket bla innebär att lyfta vikter, hoppa och göra magträning. vad säger man om det i början va graviditeten?
Hej! Jag är gärna med här, plussade imorse! Känns helt fantastiskt att vi förhoppningsvis får en liten trea i oktober
Hej! Jag och sambon plussade igår, BF är 17 oktober!
Jag börjar fundera lite på min träning, tränar cirkelträning och HIIT vilket bla innebär att lyfta vikter, hoppa och göra magträning. vad säger man om det i början va graviditeten?
Googlade lite och hittade det här:
* www.styrkeprogrammet.se/traningsguide/37
*www.gravid.se/34_motion/radotips.htm
Jag fick ingen direkt stegring på mitt test idag? Varför? Man kanske inte ska ta test varje dag som jag gjort? :/ neeeeervööös!
Jag fick stegring idag! :) Sååå skönt. hihi Ringde även bm och fick tid den 16/2, alltså nästa måndag! Ooohh, är väldigt nervös!
Testet längst ner är den 6/2 (BIM) , sen 7/2, 8/2, och det längst upp är idag 10/2! :)
Hej! Hoppar in här med ???? plussade i söndags! Vi har försökt i 2 år och 7 månader och hade gett upp så plusset kom som en överraskning dock en mycket välkommen sådan! Bf 17/10 om allt går som de ska. Har världens mensvärk och molningar hela tiden och mår redan illa i vecka 5!? Är de normalt?
Jag är rökare och har alltid sagt att jag ska sluta röka när jag blir gravid. Min man har sagt att han oxå ska sluta för att visa respekt för mig. Igår gick han ut och rökte på balkongen. Jag bröt ihop och blev helt förstörd. Jag va så ledsen. Jag tycker oxå de är jävligt att sluta och han verkar inte ens försöka. Tyckte så jäkla synd om mig själv!!! Bad han till och med att flytta ut i bilen (blev fem år ett tag) haha Dessa hormoner :p idag är min tredje dag som rökfri. :)
En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni?
Är det du som släpper in i den gruppen? Eller vem kontaktar man?
Den vill jag va med i, vem kontaktar man? :)
Jag har börjat må illa massa efter jag ätit. någon med samma? någon som vet varför? i vecka 6.
Ni får gärna lägga in mig i bf listan också. jag har bf 14/10, 1:a barnet.
Hej!
Om någon av er har valt att berätta på facebook, i vilken vecka var ni då?
Jag har berättat för släkten och endast några kompisar och känner att det ev hade varit kul som en överraskning att lägga ut där för resten
Jag är i vecka 20, 19+1 idag. Man vill ju inte att något ska gå snett heller men jag känner att jag har väntat så pass länge och jag kan ju knappast dölja kulan längre nu.
Hejsan! :)
jag kunde inte hålla mig utan ville bara skrika ut det så fort som möjligt. :P Berättade på facebook i vecka 13 (12+2)! Hehe