Inlägg från: Marsvensson |Visa alla inlägg
  • Marsvensson

Oktoberbebisar 2015

Okej tusen tack :)!!

mommy86 skrev 2015-01-31 09:25:28 följande:

Tror inte det är någon fara, är mer mot slutet man ska undvika det

• Marsvensson

Ingen som har lite ont i ländryggen ? Inatt blev set bra för sov på sidan med en kudde mellan benen plus hade vetekudde på ryggen innan dess, nu känner jag dock av det igen..annars har jag bara värk i brösten och kissar mer än vanligt osv :)

• Marsvensson

Åh grattis :) jag är i v 5 (4+2)

För mitt jobb tänkte jag nog berätta när jag går in i v tolv.. Funderar även på att bara berätta till chefen nu i veckan så det är sagt. För kommer komma sent till jobbet när jag ska till bm den 23 feb. Vänner väntar jag med tills efter risk veckorna ( dock vet min bästa vän om detta), mina föräldrar vet och ikväll ska vi berätta för min sambos föräldrar , vi vill inte hålla en så står hemlighet för dem. Så är rättså nervös :p

angelica123 skrev 2015-02-01 16:41:57 följande:

Hoppar in här :)

plussade på BIM -5 idag och har BF 15/10. Nu får vi hoppas att det går hela vägen

Första barnet, första försöket. Fyller 27 år i oktober, sambon fyller 30 i november.

Jag själv är född 4 veckor för tidigt och vägde 1600 gram och låg 3 veckor kuvös. Så jag tänker ha det i åtanke, ifall det går i arv.

Har som tur är mkt sparade semesterdagar, så då tar jag nog några semesterveckor i september så att jag kan gå hem 4 veckor innan bf.

Har däremot ett jobb med mkt press, ansvar, stressigt och komplicerade arbetsuppgifter. Det kommer bli klurigt med vikarie, så jag lär berätta kanske i v.10 för chefen så att han hinner hitta någon. för sen kommer sommaren och efter det är det ju snart dags! (om allt nu går som det ska)

Hur gör ni med era jobb? när berättar ni?

När berättar ni för era närmaste, föräldrar och vänner ? 

• Marsvensson

Hoppas du når fram till dem idag :) jag har tid den 23 feb, känns som dagarna går så långsamt ;p jag mår också bra , har dock även ömma bröst , känns så konstigt detta, har inte förstått ännu.. Är lite mer kissig än annars och lite molvärk oså annars mår jag bra också :) är i v5(4+3) :)

Tigerlilja86 skrev 2015-02-02 07:15:02 följande:

Går in i v6 nu (5+0) enligt appen.. Idag ska jag göra nytt försök att ringa bm har ju inte haft tur med deras telefontid haha :).. Mår fortfarande bra.. Det enda är riktigt ömma bröst (mest när man är utan bh) och hoppas mina nya sovbh:ar kommer idag :), sen lite molande värk. Inget illamående än som tur är men det kommer nog snart så får njuta på så länge jag kan ;)

• Marsvensson

Åh vad kul :D!! Ja jag längtar sönder mig försöker att inte tänka på det så myclet då dagarna kanske går fortare men man kan ju inte sluta tänka på det att man är GRAVID :D!

Tigerlilja86 skrev 2015-02-02 12:08:56 följande:

Japp fick tag på dom :).. Den 23 feb ska jag också vara där :D åååå va jag längtar! Som du säger dagarna går sjukt sakta.

• Marsvensson

Åh vad underbart !Vilken vecka kan man se det :)?

Shibby skrev 2015-02-02 14:02:47 följande:

Vi fick se ett hjärta ticka där inne , så nu håller jag tummarna för er skull också! 

Shibby skrev 2015-02-02 14:05:48 följande:

Grattis och välkommen! 

• Marsvensson

Men åh underbart det måste ha varit !:D<3hoppas dem kan se det på mig med ska på mitt första besök mån 23 feb:D är så nervös :p

Shibby skrev 2015-02-02 14:19:20 följande:

Jag är i vecka 6+2 och det är väl i vecka 6 man bör kunna se det, men det kan också vara för tidigt! Så jag hade inte hoppats på så mycket faktiskt  blev helt paff när han sa att hjärtat tickade som det ska! 

• Marsvensson

Någom från Malmö?:) söm vet när man kan få ett vul ? Ska till bm den 23/2, vill gärna veta då hur allt är osv , vill helst inte vänta tills v 18-19:p

• Marsvensson

Ja eller hur :D

Ja men barnmorskan osv räknar alltid veckorna från första dagen man hade sin senaste mens :) jag hade min senaste mens första dag den 2 jan så är i v 5(4+3) :)

MissMs skrev 2015-02-02 21:29:16 följande:

åh, va kul med andra från Malmö.. :)

är lite förrvirrad med dessa "gravidveckor" och hur man räknar! Hade min första dag på mensen 30/12-2014, och enligt gravid-appen så är jag i vecka 5, men jag tog ägglossningstest den 15/1- 15, då den gav fullt utslag, så det betyder ju att jag bara är i vecka 2?

eller hur räknar man egentligen...

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015