• Lazmi

Oktoberbebisar 2015

villbildafamilj skrev 2015-02-07 19:28:25 följande:
    Jag är inte så påläst.. Så en dum fråga.. Varför ska man inte äta margarin? Och vad räknas som margarin? Alltså sånt man steker i eller typ bregott å sånt?
    www.aktavara.org/Guide.aspx

:)
  • Lazmi

Gick in i vecka sju idag, ska på inskrivningssamtal imorgon, iih! Helt pirrig :D

• Lazmi
    Karriärskvinna skrev 2015-02-20 14:24:30 följande:

Hej, jag är i vecka 8 (7+3) och imorse kom det en rosa flytning när jag torkade mig. Tycker ni att jag ska oroa mig? Fick missfall i vecka 6 i juni och minns inte riktigt hur det började då. Känner mig jätteorolig men det har inte kommit nåt mer under dagen.

Det har hänt mig två gånger vid toabesök . Tycker inte du ska oroa dig. Blodkärlen spricker lätt när man är gravid och då blir det rosa flytningar ^^ Jag är också i vecka åtta!
  • Lazmi
    ronja111 skrev 2015-02-23 10:04:48 följande:

Hittar den inte

Har du iphone? Tänker om det är en app som bara är gjord för Apple?

Haha Oregano !

Jag har den och jag har Android :) den kommer inte upp som alternativ när man skriver in pregapp, men tryck på sökknappen så kommer den upp :)
  • Lazmi
    ronja111 skrev 2015-02-23 18:31:07 följande:

Ja hörrni allihop

Så skönt att ventilera här!

Jag är mest orolig hela tiden.

Känner mig nojjig att jag "bara" mår lite illa, är trött o har ont i magen.

Är ju verkligen motsatsen till hård....

Men så är jag ju bara i v5.

Läste forskning igår att de som mår mest illa löper mindre risk för mf än de som inte mådde illa. Så nu sitter man och hoppas på det.*hopplös*

Kram på er!

Jag var också lös i magen i vecka fem. Nu är jag hård istället. . Går in i vecka nio på onsdag :) och illamåendet har inte varit att leka med. Har dock slutat kräkas nu. Tack o lov. Läste också att illamående är ett friskhetstecken, att graviditeten går bra. Försöker vara glad över det haha
  • Lazmi

Fick reda på idag att jag är rhnegativ, jag som alltid trott jag är positiv. Verkar vara ovanligt, nån mer som har rh-? Nu kommer jag säkert börja oroa mig över det också...

• Lazmi
    77michelle skrev 2015-03-12 18:47:32 följande:

Jag är också rh-, och har fött fem friska barn. Det innebär att du får ta en spruta när barnet är fött så du inte bildar antikroppar mot ev kommande graviditeter. Jag kommer inte ihåg riktigt mer vad det innebär men det har aldrig varit något problem.

Skönt att höra att det inte varit något problem! :) Jag hade ingen immunisering i dagsläget iaf. skulle få ta flera blodprov längre fram i graviditeten för att hålla koll.
  • Lazmi

Går in i vecka 12 på onsdag. Började blöda förut, ringde 1177 i panik. Hon sa att jag ska stanna hemma från jobbet imorgon, kontakta bm och att det ska kollas upp. jag tror jag deppar ihop totalt, så himla orolig. :(

• Lazmi
    kallemaja skrev 2015-03-15 19:52:19 följande:

Hoppas det inte är nån farlig blödning...

Har du haft någon tidigare?

Har du ont? Be att få komma på ultraljud i veckan..

Hoppas allt går bra!

Nej :( jag har inte direkt ont, känns mer som mensvärksliknande molande men så har det känts tillofrån hela tiden så. Det har slutat "rinn" blöda iaf, kommer bara lite när jag torkar mig nu.. Ja jag ska be om det.. tiden går så långsamt när man är orolig bara...

tack det hoppas jag med.. går ju som sagt snart in i vecka tolv så skulle kännas så pissigt om det går snett nu och inte innan liksom...
  • Lazmi

Har inte haft sex så beror inte på det. Det började igårmorse. Då var det som en ljusrosa blödning som bara kom på pappret när jag torkade mig. På eftermiddagen började de rinna helt plötsligt när jag stod i köket, trodde de var flytningar först men det var det inte, blev som en pöl och fortsatte rinna en stund när jag satt mig på toa (ursäkta om det låter äckligt). efter det har det bara kommit i samband med toabesök, inget i bindan alltså . Inga klumpar. Har ringt iaf så de ska ringa upp vid 11. Har konstant "mensvärk " sen igår eftermiddag.

tack för allt stöd, behöver verkligen det nu.

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015