Inlägg från: Silverguld |Visa alla inlägg
  • Silverguld

Oktoberbebisar 2015

Nu har jag varit på hälsosamtal samt bokat tid för inskrivning. Barnmorskan tror jag är i vecka 9, men jag tror snarare på vecka 7 med tanke på hur oregelbunden jag är och att jag tror mig veta när jag hade ÄL. Men i vilket fall som helst, detta gjorde att både inskrivning och RUL hamnar tidigare, och det är ju bara två veckor hit eller dit. Är inställd på att bli tillbakaflyttad vid RUL, hoppas bara att allt går bra fram tills dess! Det känns så overkligt detta, men hon bekräftade att mitt mående just nu pekar mot att jag är gravid, så hon hade inga tvivel! Men jag trodde att man skulle göra ett gravtest, men tydligen inte?!

• Silverguld
    Marsvensson skrev 2015-02-11 19:25:51 följande:

Vad är detta gör på inskrivningen ?:) och vad är rul?:)

Idag på hälsosamtalet frågade hon mest om mina alkohol-, nikotin-, kost- och motionsvanor samt kollade om jag äter medicin osv. Hon räknar också med sin snurra på vilken vecka jag är i. Sedan vid inskrivningen så blir man vägd, de tar tester på urin, blodprov, blodtryck osv. Det är då det börjar "på riktigt". Och då kommer vi även boka in RUL (rutinultraljud) i grav.vecka 18.

Såhär går det till där jag bor iaf, inom region Skåne.
  • Silverguld
    Missma01 skrev 2015-02-11 23:02:55 följande:

En fråga till alla, har ni berättat för er familj och vänner att ni är gravida? Om inte när och hur har ni tänkt att göra det? Om ni gjort det, hur gjorde ni? smile1.gif

Vi har inte berättat för någon ännu, skulle vilja göra det snart men vi har knappt själva förstått att det är sant så känns konstigt att berätta det för andra då.
  • Silverguld

Jag har sedan igår haft "träningsvärk" långt nere i magen, där jag annars kan känna mensvärk. Men det här känns precis som träningsvärk. Skitjobbigt?! Har inte tränat på det viset så visst borde det vara livmodern som växer eller något? Någon som känner igen sig?

• Silverguld

BF-lista Oktoberbebisar 2015

1/10 Silverguld, 1:a barnet, Kristianstad

8/10 marsvensson, 1:a barnet, Malmö

9/10 johannajo93, 1:a barnet

10/10 mittnamnDoris, 5:e barnet

12/10 Hannap90, 1:a barnet, Kristianstad

14/10 Missma01

14/10 JLH87, 1:a barnet, Stockholm

19/10 corran, 2:a barnet

20/10 chazbo, 3:e barnet, Stockholm

21/10 Fru Hermelin, 2:a barnet, Stockholm

21/10 jc86

21/10 LittleJag, Stockholm

22/10 kds, 1:a barnet

23/10 Nattzan, 2:a barnet

24/10 Irlais, 2:a barnet, Stockholm

26/10 And3rsson, 4:e barnet

• Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 20:32:46 följande:

Silverguld, såg att du också bor i Kristianstad, roligt! :)

Världen är liten! Men spännande detta, jag tror nog inte riktigt på det ännu, haha! Min första graviditet. :)
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 20:47:39 följande:
    Ja samma här :) känns overkligt men riktigt riktigt roligt. Har du skrivit in dig än?:)
    Ja, har varit på hälsosamtal och ska på inskrivningen om några veckor. Ser fram emot det! Jag hade velat göra ett ultraljud men de erbjuder bara det runt vecka 18/19..
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 20:56:21 följande:
    Okej :) ja, de gör ju det. Men jag ska göra ett vaginalt ultraljud nästa vecka men bara för vi inte riktigt är säkra på hur på långt gången jag är :)
    Men va? Blir nästan avundsjuk, haha! Hade gärna gjort ett ultraljud.. Vet inte heller riktigt hur långt gången jag är, hade oregelbunden mens så BM tror jag är 2-3 veckor längre gången än jag tror. Men hon tyckte inte att det var någon idé att göra ett ultraljud såhär tidigt.. :( var går du?
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-16 21:58:03 följande:
    Jaså? :o konstigt att du inte också får göra det då! Jag går på riksens ständer, du då? :)
    Jag går också på riksens ständer! Men men, får klara mig utan. Hoppas ditt går bra, hur långt gången är du på ett ungefär? Ni får kanske se ett tickande hjärta! Gud vad häftigt! Hoppas allt går bra! Jag har haft "träningsvärk" i livmodern (tror jag) de senaste dagarna, känns jättekonstigt! Hoppas det är som livmodern växer så det inte är något dåligt :(
  • Silverguld
    hannap90 skrev 2015-02-25 09:17:08 följande:

Varit hos gyn nu. Behövde inte göra vul utan vanligt ultraljud. Man kunde se ett litet hjärta slå, och är i v 8 (7+1) :)

Åh! Vad underbart! Grattis
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015