Shibby skrev 2015-01-29 16:13:44 följande:
Hmm ja alltså jag tycker nästan att man lika gärna kan vara ärlig mot chefen från början. Så att man slipper hitta på ursäkter om man ska till läkaren/bm tidigt, och om det mot förmodan skulle hända något mindre roligt så kan man vara ärlig och slippa tänka på att det kanske blir lite jobbig stämning när man kommer tillbaka och veta med sig att man ljugit, typ eller så är det bara jag som är överärlig haha
Jo alltså hon har sagt grattis, men alla som är smartare än en bananfluga kan märka att hon inte menar det.
Hon tänker inte på mig och önskar mig lycka till efter mina tidigare mf, utan hon ser BARA ur företagssynvinkeln och hur jobbigt det blir för henne att hitta någon som ska vikariera för mig osv.
Hon är väldigt bra på att tala om för mig att när hon var i min ålder så gjorde hon dittan och dattan och levde livet INNAN hon skaffade familj.
Typ ger gliringar om att "välj jobbet och karriär eller barn, du kommer ångra dig om du väljer barn"...
Men bara för att hon kanske bara bryr sig om karriär och pengar betyder inte det att alla andra också gör det!
Jo jag är också ärlig! Men det är för honom jag kommer berätta och dom andra kommer jag vänta med..
Fy va jobbigt set låter, stämningen på jobbet blir väl påverkat av hennes beteende?
Men alla är vi olika, vissa vill vänta med familj och andra vill ha det tidigt! Jag fick min son när jag var 20! Och det är inget jag skulle byta mot alla världens upplevelser :). Men som sagt alla är vi olika och ni vill ha nu och det är fantastiskt :D.. Har inte hon med att göra.