Inlägg från: Sofie mamma till 2 prinsar |Visa alla inlägg
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Oktoberbebisar 2015

Hej och grattis till er alla! ???? jag fick ett plus på stickan igår och ska vara i vecka 5+4 nu. Har tre söner sedan innan där den yngsta är född 26 juni -14 så det här kom som en chock! Tanken om att vi har det vi vill ha redan har dykt upp många gånger men man vet också vad som väntar och vad man skulle missa. Någon av er som väntar nr 4?

Elesif skrev 2015-02-28 10:21:37 följande:

Hej alla!
    Jag är i vecka 8 imorgon efter många år av försök. 
    Jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig och berätta om era symptom ni hade runt vecka 8, om någon känner samma sak som jag gör? Glad

Det jag känner av mest är att jag är riktigt trött och sen är inte så mycket mer.
    Jag har lite "mensverk" då och då, sen är jag bara lite illamående, yr har jag blivit någon gång, anfådd, hungrig och rikliga flytningar.

Någon annan som mest bara känner/kände sig trött? Jag är väldigt orolig och hoppas att allt är som det ska. Ska på första ultraljudet på fredag.

Jag känner absolut ingenting! Och vid mina tre tidigare graviditeter så har jag i princip bara varit lite öm i brösten. Jag är helt övertygad om att det inte finns något som du behöver oroa dig för (men du kommer oroa dig oavsett vad jag säger!;) ta det bara lugnt och njut, svårt som sjutton men det bästa du kan göra, och grattis till plusset!

Någon av er som har flera snitt bakom sig? Väntar ju nr 4 nu och har snittats de tre tidigare gångerna. Sista gången tog det så lång tid att öppna mig så bedövningen släppte och jag fick sövas....

Jadu jag är medveten om det mesta tyvärr så jag kan inte bli mycket mer skrämd än vad jag redan är tyvärr! Och tyvärr finns det mer än bara den för tidiga graviditeten som är negativt för mig. Men jag ska försöka boka tid med bm imorgon och prata igenom det hela. Lycka till med ditt samtal! Hur kom det sig att du snittades sist?

Zam96 skrev 2015-03-02 09:20:06 följande:
    Hoppas det går bra och att de på något sätt kan lugna dig. Skulle det bli snitt även denna gången för mig lär jag stå där du står om några år, med tanke på att jag började med barn så ung så har jag längre tid på mig att skaffa fler.. Mitt snitt blev på grund av igångsättning som inte gick framåt, jag valde att avbryta när inget hände trots sju värkar på tio minuter.
    Ok, det är ju skönt när snittet finns som ett alternativ när det blir tokigt! Jag fick mitt första 06 pga akut havandeskapsförgiftning i v. 37, det andra 09 pga för trångt bäcken och tredje nu 14 (dock akut hf igen men nu i v. 35). Visst har tanken om abort dykt upp men det är något jag helst avstår.... har fått tid hos bm och läkare den 12/3 för att prata igenom allt så får vi se därefter. :)
    Zam96 skrev 2015-03-02 11:27:11 följande:
    Ja, jag förstår det... Jag hade nog inte gjort abort om det inte skulle kunna bli så att det handlade om liv och död, för då får man ju självklart tänka på sig själv och de barn man redan har.. Jag hoppas att allt går bra för dig då! :)
    Tack det samma! :)

Jag vet att det skiljer sig mycket mellan landsting, och även mellan barnmorskor, men hjärtljud brukar de inte lyssna på förarens runt v. 20 och ibland senare. Detta eftersom det kan vara svårt att hitta och kan göra mamman orolig. Men det skadar ju inte att fråga.

Hur många av oss har redan börjat fundera över det här med namn? Här får knyttet sitt namn redan vid plusset - eller ja - det finns ett flicknamn och ett pojknamn. Våra tre pojkar heter Loke, Grimm och Vide så på det spåret kör vi till denna med.

Nej men vad häftigt namn! Nu blir jag ju jättenyfiken på vad ni har för flicknamn! XD

Silverguld skrev 2015-03-04 14:31:31 följande:
    Vi har tre pojknamn vi gillar: Melker, Valter och Loke. Flicknamn har vi inte ett enda ännu så hoppas att det är en pojke av den anledningen, haha. Har ni några tips på flicknamn? Gärna i samma "stil" som pojknamnen. :)
    Astrid, Selma, Tyra, Siri, Elsa, Ester, Vera, Lova, Lovis? Ja det finns ju en del! ;) vi har Alltid haft lättast att komma på pojknamn, denna gång blir det en Odinn (är även 210% säker att det är en fjärde pojke i magen) men skulle det mot alla odds vara en flicka blir det en Runa.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015