• corran

Oktoberbebisar 2015

Hoppar in här! :) Väntar barn nr 2 med bf i mitten av oktober, har haft ett ma och ett mf under senaste året så är lite orolig nu men hoppas att det kan gå vägen den här gången!

• corran
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 09:44:00 följande:
    Grattis! :) Håller alla tummar och tår att det går som det ska! :)
    eriwag skrev 2015-02-08 09:51:11 följande:

Grattis och håller tummarna :)

Tack så mycket! :) 

• corran
    mommy86 skrev 2015-02-08 11:58:09 följande:

Nån som käkar vitaminer av något slag för gravida och iså fall vad?
    Är ju lite dålig på grönsaker så jag funderar på att köpa några vitaminer

Jag äter aco gravid vitaminer, har gjort sen vi började planera barn. Är bra att få i sig framförallt folsyra i början av graviditeten så börja med det :)
  • corran
    villbildafamilj skrev 2015-02-08 12:52:13 följande:
    Sedan vi planerade att skaffa barn har jag ätit folsyra. Gör det fortfarande! Men tänkte köpa aco gravid.. får jag i mig förmycket folsyra då? eller det kan man inte få?
    eriwag skrev 2015-02-08 12:41:54 följande:

Jaha okej :) vi ska nog oxå göra Kub. Varför vill ni ej ha hälsosamtal?

Vad är kub? Gör alla det? :)
    Vet faktiskt inte hur det funkar men aco gravid innehåller den folsyra mängd som rekommenderas för gravida. Vilket rena folsyra tabletter också gör såklart. Men lite extra vitaminer skadar ju inte :)
  • corran
    mommy86 skrev 2015-02-08 18:02:24 följande:
    Okej tack:)) Kör du med den hela gravet eller bara till V 12?
    Blir nog hela graviditeten :) Men folsyran är som viktigast i början men skadar ju som sagt inte att få i sig lite nyttigheter så jag kör på med den :)
  • corran

HALLÅ!! 
    Undrar om ni skulle vara intresserade av att skapa en facebookgrupp för oss som har bf i oktober? För oss i denna gruppen, (även för andra som har bf i oktober) men tänkte att det kunde va roligt att vi samlas i en fb grupp också?? :)

Den kommer isf självklart att vara helt hemlig så inga förutom oss medlemmar kan se vad som skrivs där.
    Skicka meddelande med er mailadress till mig så kan jag göra en grupp om vi är många som vill vara med :) 

• corran
    Floffeen skrev 2015-02-12 19:31:56 följande:

lämnar tyvärr gruppen och önskar er alla lycka till :)

Nej så tråkigt! :(  kram
  • corran
    villbildafamilj skrev 2015-02-12 22:39:52 följande:
    Det finns även en som heter gravid med bf i oktober 2015, som också är helt hemlig som man måste bli inbjuden till! :) 
    Den vill jag va med i, vem kontaktar man? :)
  • corran
    villbildafamilj skrev 2015-02-13 10:34:12 följande:
    corran skrev 2015-02-13 08:49:28 följande:

Den vill jag va med i, vem kontaktar man? :)

Skicka ett privat meddelande till Minna Holi att ni vill vara med i gruppen.
    Skrivit till henne men hon svarar inte. Kan inte du lägga till mig då om jag skickar min mailadress på pm? :)
  • corran
    Mirjam91 skrev 2015-02-14 13:44:40 följande:

Jag är lite orolig nu. Tog ett test imorse som visar svagare än förra veckan. Dock drack jag typ 1 liter vatten igår kväll och har kissat 2 gånger sen dess innan jag tog testet.

Vad tror ni det beror på? Utspätt urin eller möjligt MF? Tänkte köpa ett digitalt och se om det har ökat där. OM det har det ska jag sluta testa och noja mig.

Hm, de borde ju inte bli sån skillnad..:/ Har du bild på testen? Från förra veckan och idag?
    Vilken vecka är du i?
  • corran
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 09:07:36 följande:

Var i dag på tidigt ul och blev helt knäckt. Inget foster syntes, bara gula säcken. Han var osäker på om jag hade kommit mycket kortare än jag trodde själv eller om det inte utvecklades. Så nu får jag vänta 2 veckor för att se vad som händer ... Vill bara lägga mig ner och gråta

Vilken vecka har du räknat att du är i? 
    Hade du koll på ägglossningen? 
    Kan du inte ta ett graviditetstest och se om det blivit starkare eller svagare?
    Hoppas det bara är så att du är mindre gången än vad du trott! Kram
  • corran
    Lillemy1980 skrev 2015-02-16 18:27:26 följande:
    Jag har räknat att jag gick in i vecka 8 i dag (7+0) sista mens 29 december. Tog ett cb digital i dag som visade gravid 2-3. Men för 3 veckor sen testade jag 1-2 med cb digital. Får bara hålla tummarna för att något har hänt tills på torsdag. Kram
    Håller verkligen tummarna för glada nyheter på torsdag!
    Är ju iaf bra att testet ökat från 1-2 till 2-3 :)
  • corran
    Chazbo, Stockholm, tredje barnet, BF20/10

Hannap90, Kristianstad, första barnet, BF 12/10

corran, andra barnet, BF 19/10
  • corran
    Chazbo, Stockholm, tredje barnet, BF 20/10
    Corran, andra barnet, BF 19/10
    Hannap90, Kristianstad, första barnet, BF 12/10
  • corran

Vill också vara med i oktobergruppen här på familjeliv :) Måste man va inbjuden för att vara med? Kan någon bjuda in mig isf vore de snällt! :)

• corran

Gick in i v 16 idag och har sedan några dagar tillbaks känt små buffar från lilla mini i magen <3 Så underbart mysigt! 

• corran
    LillaDarlo skrev 2015-04-27 20:32:26 följande:
    Gud vad mysigt! :) Jag längtar tills jag också får känna något, gick in i vecka 15 idag.

Men jag har känt surr i magen några ggr.
    Ja i början kan de vara svårt att skilja på bebis och gaser exempelvis men när de små buffar kommer finns det inget tvekan om vad det är man känner :) Hoppas du får känna snart du också :) 
  • corran
    0rosie0 skrev 2015-05-01 14:52:47 följande:

Hej alla! :)

Jag skre om min sambo som låg i respirator. Men han har fått komma hem nu och mår bra :) Vilken lättnad. Jag hade fått tankar om att jag skulle bli ensam m.m så jag är såå tacksam. :)

Måste bara få fråga om ni har fått bättre hår och naglar? shit mitt hår blir alldrig fettigt och har blivit tusen gånger bättre :D

Jag hoppas att ni alla har en bra graviditet och mår bra :)

Kramar

Va skönt att höra!! :) kram
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015