• Mirjam91

Oktoberbebisar 2015

Jag hoppar in här. Det blir mitt första inlägg på FL. Jag är gravid i vecka 4+6 och har BF 10 oktober. Det är vårt första barn.

Jag har både PCO och hypoterios. Så att vi lyckades på egen hand efter ett års försök och tre missfall är ett litet mirakel. Nu hoppas jag bara att lilla bebben är hår för att stanna.

Jag har inte så jättemycket symtom.

- Ont i brösten speciellt när jag vänder mig i sängen eller går fort.

- Molvärk IBLAND

- Trötthet (somnar väldigt tidigt och är jämt trött)

- Ont i bröstvårtorna som även är större i mellan åt. De är också mer styva.

Jag ska på inskrivning den 9 mars. Om jag blinkar fint med fransarna skulle jag även få möjlighet att se hjärtat slå med UL.

• Mirjam91

Gick in i vecka 6 igår. Längtar ihjäl mig till magen börjar synas. Just nu är jag bara lite svullen. I övrigt mår jag bra. Har bara lite ont i brösten och känner molvärk ibland. Vad har ni för symtom? Jag har tappat lusten helt till godis, cola och så. Sånt som jag aldrig kunnat klara mig utan en längre tid innan. Antar att kroppen känner av vad man behöver :)

Är såklart som andra orolig över missfall eftersom jag fått 4 MF på ett år. Dock försöker jag tänka på att mina sköldkörtelvärden (TSH) är bra vilket de inte var innan. Så mycket troligt var det de som orsakade missfall.

Har någon annan hört att man ska vara avhållssam sex de första veckorna om man haft missfall innan? Det börjar bli svårt här hemma...

• Mirjam91
    Trollfröken skrev 2015-02-08 18:44:02 följande:

Mirjam91: jag har aldrig hört att man inte skulle kunna ha sex när man är gravid, var har du hört det?

Jag har Googlat där flera sidor som FL påpekar att en kvinna som haft flertal missfall ska vänta de första graviditetsveckorna med sex. Samt att kvinnor som gjort IVF i Danmark hade sagt samma sak :/ Men ja, det låter konstigt. Eller hur?
  • Mirjam91

Jag vågar inte riktigt gå med i gruppen än eftersom man kan se vem som är medlem ????

• Mirjam91

Man ska inte göra VUL eller UL för ofta pga att man inte vet hur fostret reagerar på detta. Det är vad min BM sa iaf :)

• Mirjam91
    myone skrev 2015-02-11 20:23:31 följande:

Fast är det den gruppen som var skapad för ett tag sen eller är den ny?

För det har pratats om en grupp tidigare som var hemlig (inte sökbar på fb).

Är den här hemlig eller kan andra se den/vilka som är medlemmar?

Den är sökbar och man kan se vilka som är medlemmar. Det är därför jag inte går med än
  • Mirjam91
    TreA skrev 2015-02-11 19:35:19 följande:

Hihi

Har upptäckt att gör man bara : och ) blir det frågetecken men gör man "ett streck som näsa" blir det en smiley

: - )

; - )

: - D

Hihi Tack
  • Mirjam91
    Fruskotte skrev 2015-02-12 07:42:04 följande:

Den är helt hemlig och går inte att söka på.

Det låter ju inte rätt. Jag kunde söka på den. Hitta den och se medlemmarna i alla gall :) Den är ju bara sluten, inte hemlig..
  • Mirjam91
    Shibby skrev 2015-02-12 16:26:37 följande:

Det finns två olika... Skicka mailadress till mig om du vill bli inbjuden till den hemliga! :)

Skiclade meddelande nu :)
  • Mirjam91

Jag är lite orolig nu. Tog ett test imorse som visar svagare än förra veckan. Dock drack jag typ 1 liter vatten igår kväll och har kissat 2 gånger sen dess innan jag tog testet.

Vad tror ni det beror på? Utspätt urin eller möjligt MF? Tänkte köpa ett digitalt och se om det har ökat där. OM det har det ska jag sluta testa och noja mig.

• Mirjam91
    corran skrev 2015-02-14 17:04:02 följande:
    Hm, de borde ju inte bli sån skillnad..:/ Har du bild på testen? Från förra veckan och idag?
    Vilken vecka är du i?
    eriwag skrev 2015-02-14 16:10:39 följande:

Testa imorgon igen.. Hcg försvinner inte ur kroppen bara för att du druckit vatten.

Det blev lika starkt som innan när jag testade igen De är så starka de kan bli typ. Tog ett digitalt clearblue också som visade 3+, innan när jag tog det visade de 2-3 så jag är lugn igen.

Jag är i vecka 7 (6+0) idag

• Mirjam91

Jag har också svårt att uppdatera listan. Jag sitter via mobilen.

BF 10 oktober, 1:a barnet

• Mirjam91

Nu är det dags! Var jättelänge sen jag skrev i tråden, men jag har följt er i tystnad.

Går in i vecka 13 imorgon. Gjorde VUL i vecka 10 efter mindre blödning. Allt var perfekt och läkarna sa att jag inte längre behövde vänta till vecka 13 för att "pusta ut" eftersom alla organ hade bildads och gulesäcken tillbakabildades.

Hur som helst.. Igår fick jag världens smärta till höger om svanskotan typ. Det gör djävulsk ont när jag går. När jag tar steget med höger fot får jag en skarp smärta som ibland strålar ner en bit i benet. Jag har börjat gå saktare och släpande med benet när det är som värst. Det gör mindre ont efter en god sömn för att sen komma tillbaka när jag rör på mig. Jag ringde 1177 som tror att det antingen är en nerv i kläm nu när allt flyttas runt och mjuknar till, eller att det är foglossning. Oavsett ville hon att jag skulle boka läkartid i veckan om det inte är bättre. Såå, har ni varit med om liknande och vad har hjälpt då? Vad tror ni att det kan bero på?

För övrigt har jag en mage som ser ut som vecka 20. Haha! Men det är ju mysigt att det syns än tvärtom :)

• Mirjam91
    Flerattälska skrev 2015-04-02 22:01:21 följande:

Min lycko bubbla sprack tidigare i veckan då jag fick missfall i vecka elva. på ul så såg de att min cysta inte verkar försvinna av sig själv. Nu vill läkaren att jag provar att äta p-piller i tre månader för att stabilisera min hormonbalans och för att ge kroppen chans att vila upp sig efter mina missfall. Så även om det känns fruktansvärt att behöva vänta med att börja försöka på nytt så känns det som ett bättre alternativ att chansa på p-piller än att invänta operation.

Tur att jag har världens finaste lilla skatt här hemma som jag får ge min odelade uppmärksamhet minst ett år till <3

Jag önskar er alla ett stort lycka till med era graviditeter och era framtida små busungar.

Jag beklagar! Kände du det på dig så kollade ni upp det eller vad hände?

Jag håller tummarna tills det är dags att försöka bästa gång!
  • Mirjam91

Eva Hansson heter jag och bor i Eskilstuna om du vill lägga till mig som vän och sen i gruppen. Jag är även med i Höstmammor 2015 på FB. Är mkt enklare att skriva där så därför är jag inte aå aktiv här :)

• Mirjam91

Jag har verkligen inte läst allt nu. Men jag kommer kunna vara hemma i 1 år och 3 månader samt ha dagar kvar att ta ut.

Det beror som sagt på hur väl man båda tjänar. Jag kommer ta ut ca 4-5 dagar i veckan. Vi har inte sparat undan ngra pengar som vi ska leva på under mammaledigheten utan kommer klara oss galant på mammapenning och min sambos lön. Jag kommer få ut ca 14.000 kr/mån ungefär plus min sambos lön :)

Vi är vanliga svenssons som bor i hus på landet med två bilar och allt det där. Så vi är verkligen inte "överklass".

Svar på tråden Oktoberbebisar 2015