Inlägg från: Fruskotte |Visa alla inlägg
  • Fruskotte

Oktoberbebisar 2015

Hej! Jag hoppar också in här BF 8/10. Har en son född i december 2013 ????

Jag har nästan inga gravid symtom alls vilket känns jobbigt men dem kommer nog ????

• Fruskotte
    Shibby skrev 2015-02-05 21:25:49 följande:

Angående facebook gruppen!! 

Alla befintliga medlemmar kan bjuda in nya medlemmar med hjälp av mailadressen.
    Jag kommer inte att ha tillgång till internet i helgen, mer än på mobilen, ute i skogen.  
    Men jag hoppas att mina söta medhjälpar admins (och alla andra) hjälper till om de har tid! Skrattande

Skickade min mailaddress i ett meddelande till dig :)
  • Fruskotte
    angelica123 skrev 2015-02-05 22:50:39 följande:

tänkte ringa min vårdcentral för inskrivning på måndag.

Men en sak jag inte förstår. Väntar alla till RUL i typ vecka 18 verkligen?

Jag tycker jag läser att folk här på FL gör VUL i v8-9 "hela" tiden?

Får man det bara sådär, trodde man bara fick det vid speciella omständigheter?

Jag skulle behöva berätta för min chef tidigt att jag är gravid gärna v9-10, dels för att set är svårt att lösa vikariefrågan och lång överlämningstid. Detta även för min skull, jag vill inte stressa med överlämning in i det sista.

Men! Så har jag de senaste två åren jobbat under hög press, hög arbetsbelastning, stressigt jobb med mkt ansvar mot stora kunder (bank).

Hela den här veckan har jag verkligen känt att jag kan inte fortsätta med detta fram till vecka 12 innan jag egentligen vill berätta!

Inte nu när jag är gravid, jag vill inte stressa så här då!

Men om jag ska börja trappa ber på tempo till ett mer humant och börja slippa övertid, då lär jag säga något till chefen redan nu.

Fast ska jag lägga över saker på kollegor redan nu, så kommer ju de också få veta och det vill jag inte :(

Hur hade ni gjort?

Jag hade bokat in ett privat ultraljud i vecka 8 sen om allt är som det ska då hade jag berättat men vart noga med att säga att det fortfarande är tidigt. :)
  • Fruskotte
    angelica123 skrev 2015-02-05 22:50:39 följande:

tänkte ringa min vårdcentral för inskrivning på måndag.

Men en sak jag inte förstår. Väntar alla till RUL i typ vecka 18 verkligen?

Jag tycker jag läser att folk här på FL gör VUL i v8-9 "hela" tiden?

Får man det bara sådär, trodde man bara fick det vid speciella omständigheter?

Jag skulle behöva berätta för min chef tidigt att jag är gravid gärna v9-10, dels för att set är svårt att lösa vikariefrågan och lång överlämningstid. Detta även för min skull, jag vill inte stressa med överlämning in i det sista.

Men! Så har jag de senaste två åren jobbat under hög press, hög arbetsbelastning, stressigt jobb med mkt ansvar mot stora kunder (bank).

Hela den här veckan har jag verkligen känt att jag kan inte fortsätta med detta fram till vecka 12 innan jag egentligen vill berätta!

Inte nu när jag är gravid, jag vill inte stressa så här då!

Men om jag ska börja trappa ber på tempo till ett mer humant och börja slippa övertid, då lär jag säga något till chefen redan nu.

Fast ska jag lägga över saker på kollegor redan nu, så kommer ju de också få veta och det vill jag inte :(

Hur hade ni gjort?

Jag hade bokat in ett privat ultraljud i vecka 8 sen om allt är som det ska då hade jag berättat men vart noga med att säga att det fortfarande är tidigt. :)
  • Fruskotte
    Mirjam91 skrev 2015-02-11 20:55:31 följande:
    Den är sökbar och man kan se vilka som är medlemmar. Det är därför jag inte går med än smile1.gif
    Den är helt hemlig och går inte att söka på.
  • Fruskotte
    Mirjam91 skrev 2015-02-12 14:56:03 följande:
    Det låter ju inte rätt. Jag kunde söka på den. Hitta den och se medlemmarna i alla gall :) Den är ju bara sluten, inte hemlig..
    Tror det finns 2. Den jag är med i heter höstbebisar 2015 och den kan inte jag söka på från någon annans Facebook ????
  • Fruskotte

8/10, fruskotte, andra barnet , Stockholm

9/10,johannajo93. första barnet

10/10 mittnamnDoris, 5:e barnet

14/10 Missma01

14/10 JLH87, 1:a barnet, Stockholm

20/10 chazbo, 3:e barnet

21/10 Fru Hermelin, 2:a barnet, Stockholm

21/10 jc86

21/10 LittleJag, Stockholm

22/10 kds, 1:a barnet

23/10 Nattzan, 2:a barnet

24/10 Irlais, 2:a barnet, Stockholm

26/10 And3rsson, 4:e barnet

• Fruskotte
    kds skrev 2015-02-16 21:06:06 följande:

Jag tänkte höra mer er om någon av er i Stockholmstrakten vet eller hört om en bra MVC? Jag hann bara gå på ett möte innan mitt MF i december men den barnmorskan var ingen höjdare och jag fick verkligen ingen ro känsla alls eller ordentliga svar på alla mina frågor och funderingar. Det var på min lokala MVC utanför Sthlm City. Jag väntar ju mitt första barn och eftersom första "rundan" gick åt fanders så är jag lite extra känslig nu och vill verkligen ha en barnmorska jag känner lyssnar och förstår. Jag har kikat runt på privata mottagningar men har fått sån dålig info på nätet om vad som verkligen är bra och inte. Kikat på Mama Mia och Privata Barnmorskor. Vore super tacksam för lite tips :)

Jag gick på mama mia söder förra grav och kommer gå tillbaka till min barnmorska nu igen ???? det blir lite resväg men helt klart värt det. Ulrica heter hon och jag kan varmt rekommendera henne!
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015