• myone

Oktoberbebisar 2015

Hoppar in här. Testade positivt förra veckan. Troligtvis bf 3/10. Lite osäkert än. Var på koll idag, men fortfarande för tidigt att se, så fick tid för återbesök om ungefär två veckor.
    Har ett barn sen tidigare, men känner mig mer nervös den här gången. Har mått extremt illa senaste veckorna. Nu fick jag nya mediciner jag ska prova.

Ville egentligen inte berätta för någon än, men med tanke på hur jag mår så var jag tvungen att berätta på jobbet. (orkar ju inte med det som jag ska)
    Sen fick jag åka in akut för koll idag (pga smärta) och då blev vi tvungna att be om hjälp med hämtning av tidigare barn.

Förutom illamåendet så ömmar brösten, jag är yr, samt att magen känns "bubblig" som att något rör sig där inne. (jag vet att det är för tidigt för att känna bebis än)

• myone

Vad gör ni andra för att lindra illamåendet? 

Jag försöker äta lite och ofta (gör jag alltid annars med), har testat postafen, lergigan och lergigan comp. Känns som att ingenting hjälper. Jag mår illa och är yr.  (dessutom riktigt less på att behöva vara hemma från jobbet)

• myone
    Shibby skrev 2015-02-04 16:46:11 följande:
    jag dricker citronvatten, funkar för mig! :) 
    Det var ett (för mig) nytt tips. Det ska jag testa :) 
  • myone

Sen undrar jag på en till sak. Varje gång jag ätit, oavsett mängd. (spelar ingen roll om det är en bulle eller en trerätters) så känns det som att hela magen ska spricka på mig, den spänns ut och så gör det ont.
    Det känns ju som att det är i slutet av graviditeten det borde bli trångt, inte nu, precis i början

• myone
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-04 18:37:58 följande:
    Så känner jag med ibland. Magkatarr?
    Magkatarr har jag haft till och från senaste tiden (drygt ett år), men har aldrig känt så här. 
  • myone
    Shibby skrev 2015-02-05 21:25:49 följande:

Angående facebook gruppen!! 

Alla befintliga medlemmar kan bjuda in nya medlemmar med hjälp av mailadressen.
    Jag kommer inte att ha tillgång till internet i helgen, mer än på mobilen, ute i skogen.  
    Men jag hoppas att mina söta medhjälpar admins (och alla andra) hjälper till om de har tid! Skrattande

Jag har skickat min mailadress nu
  • myone
    TreA skrev 2015-02-11 19:31:05 följande:
    Hej! En Facebookgrupp är redan skapad! Den heter Höstbebisar 2015!
    Fast är det den gruppen som var skapad för ett tag sen eller är den ny?

För det har pratats om en grupp tidigare som var hemlig (inte sökbar på fb).

Är den här hemlig eller kan andra se den/vilka som är medlemmar?
  • myone
    Mirjam91 skrev 2015-02-11 20:55:31 följande:
    Den är sökbar och man kan se vilka som är medlemmar. Det är därför jag inte går med än
    Okej. 

Men det ska finnas en till, nämndes tidigare i tråden. Man skulle skicka till en person som sen skulle lägga till en, men jag har inte sett något mer sen
  • myone
    Shibby skrev 2015-02-12 16:23:53 följande:
    Helt hemlig, skicka mailadress till mig om du vill vara med så bjuder jag in
    Har provat att skicka till dig igen nu
  • myone
    villbildafamilj skrev 2015-02-12 22:39:52 följande:
    Det finns även en som heter gravid med bf i oktober 2015, som också är helt hemlig som man måste bli inbjuden till! :) 
    Är det du som släpper in i den gruppen? Eller vem kontaktar man?
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015